2015. november 8., vasárnap

Francis Lawrence rajongói Twitter kérdezz-felelek

Az elmúlt három Éhezők Viadala film rendezőjétől pénteken kérdezhettek a rajongók. Most az akkor feltett kérdések és az azokra adott válaszok következnek. Bocs, de magázódva fordítom, nem tegezzük le a Mestert :)


Mit tanácsolna kezdő filmeseknek?
Azt mondanám, készíts filmet önmagad... A fényképezőgépek/kamerák egészen olcsóak, vágni pedig a saját laptopotokon is tudtok.

Ki az, aki a legjobban hasonlít a karakteréhez?
Szerintem Cinna és Lenny a leghasonlóbbak.

Mi volt az, amit a legnehezebb volt filmvászonra adaptálni?
Az utolsó könyv második fele bizonyult a legnehezebbnek. Nehéz volt elválasztani egymástól a cselekmény szálait.


Ki a kedvenc karaktere?
Katniss, egyértelműen és határozottan. Ő ezen filmek szíve és lelke. 

Mit visz magával ezekből a filmekből és a szereplőitől?
Sok mindent. Életem legörömtelibb időszaka volt ez. De megőrzöm a barátságokat is, igazi családi kötelékek szövődtek.

Mi inspirálta, hogy rendező legyen?
Akkor kezdődött, amikor nagyon fiatalon megnéztem a Csillagok Háborúját, aztán Spielberg filmeken nőttem fel. Aztán főiskolás felfedeztem Scorsese-t és a Coen testvéreket, akik végül a legnagyobb hatással lettek rám.

A három film közül összességében melyik jelent forgatása volt a legnehezebb?
A csatornában a gyík mutánsokkal folytatott harc volt a legdurvább. Kemény volt három hetet a csatornában tölteni és ilyen bonyolult dolgokkal foglalkozni.

Az Éhezők Viadala rendezése miben különbözött a többi Ön által készített filmtől?
Minden munka teljesen más, itt a stábtagok a köztük lévő kötődés miatt nagyszerűek voltak. De az új élmények és kihívások mindig szerethetővé teszik a filmkészítést.

Ha lenne egy dolog, amit megváltoztathatna, mi lenne az?
Őszintén szólva mindig vannak dolgok, amiket megváltoztatnék a filmjeimben, de akkor az egészen a forgatókönyvig vezetne vissza.

Milyen volt Jennifer Lawrence-szel dolgozni?
Jen fantasztikus, hihetetlenül tehetséges, mindig képes meglepni, jó ha az ember körül van, szóval ez így tökéletes kombináció.

Volt rá példa, hogy megtréfálták/átverték a forgatás során?
Igen! Egyik este épp vacsoráztam, amikor kaptam egy üzenetet Woodytól, aki folyton balesetet szenvedett. Küldött egy üzenetet és egy képet... amin az egész arca véres volt. Ez csak egy poén akart lenni, hogy kiakadjak, és a sminkeseink segítettek neki. Annyira aggódtam. [A történet részletesebb verzióját ITT olvashatja, aki esetleg lemaradt volna.]

Nagyon érzelmes volt az epilógus utolsó jelenetének felvétele/rendezése?
Egy évvel a többi anyag leforgatása után vettük fel, és végül tényleg nagyon jól alakult, igazi minitalálkozó lett belőle.

Milyen érzés, hogy végre kerekké vált Katniss története? Megnyugtató a vége?
Megnyugtató igen. Az előző két film függővéggel ért véget, az ilyen sosem az igazi.

Mit gondol, miért volt olyan fontos, hogy Peeta személyes története is megjelenjen ezekben a filmekben?
Peeta nagyon fontos, szerves karaktere ezeknek a filmeknek, a világnak és Katniss történetének.

Melyik a kedvenc filmje?
Jelen pillanatban a Melville rendezésében készült Árnyékhadsereg.

Jellemezze A Kiválasztott 2. részét három szóban!
Tömény. Érzelmes. Utolsó.

Hányszor olvasta el a könyveket?
Suzanne-nal együtt végigmentünk rajtuk és megbeszéltük, mit hogyan csinálnánk a filmekben. Alkalmanként vissza-visszatértünk a könyvhöz hivatkozási alapként. Nagyjából mindegyiket 5-6 alkalommal olvastam.

Van olyan konkrét jelenete a Kiválasztott 2. részének, amit alig vár, hogy megmutathassa nekünk rajongóknak, mert nagyon büszke arra, ahogyan sikerült?
Több jelenetet várok izgatottan, hogy láthassák a nézők. Amikor a Sztár Osztag betör a Kapitóliumba, a fekete olajos masszás rész, az egész harmadik fejezet... Ezen karakterek egész története és ahova vezetett az útjuk.

Melyiket kedveli jobban, a Bitódalt vagy Ruta/Prim altatóját?
Mival az még újdonság számomra, az Altatót mondnám.

Várja már a hétfői párizsi premiert?
Igen, nagyon!

Nem volt nehéz egy ilyen hatalmas rajongótáborral rendelkező történethez filmet készíteni? Nem volt túl nagy a nyomás?
Tettem én a saját vállamra elég terhet, mindig is a legjobb filmet próbáltam elkészíteni, amit csak tudtam. Mindig is éreztem a rajongók támogatását.
Forrás: @LionsgateUK via Jabberjays

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése