2017. augusztus 14., hétfő

The Darwin Project - egy másik Éhezők Viadala jellegű videójáték

Nemrégiben két Éhezők Viadala jellegű videójátékról is találtam beszámolót. Pár napja megosztottam már veletek egyet, most hozom a másikat is.

A Battle Royale stílusú videójátékok manapság hatalmas népszerűségnek örvendenek. A PlayerUnknown’s Battlegrounds [erről olvashattatok Ti is néhány napja] népszerűsége láttán nyilvánvaló, hogy a játékosok kifejezetten keresik a profi módon kifejlesztett, a győztes mindent visz, életre-halálra-zajló küzdelmek által izgalmakat kínáló élményeket, amelyek komolyabb hibák és csalási lehetőségek nélkül élvezhetőek. Mind a játékos, mind pedig a streamen őt követő nézők is igénylik, hogy ezeket továbbfejlesszék. A Darwin Project estében is pontosan erről van szó. A cél egyszerű: az utolsó életben maradó győz, miközben mind a játék megjelenése, mind pedig a részvételi élmény folyamatosan fokozódik.





Egy E3-as gépen játszhattam a The Darwin Projecttel június elején öt ellenfél ellen és kezdetben aggódtam, hogy a játékosok alacsony száma kevéssé teszi izgalmassá a játékot. A PlayerUnkown’s Battlegrounds-hoz viszonyítva [emlékezzetek, ott 99 ellenféllel lehetett játszani a játékot], az 5 ellenfél gagyinak tűnt.
Hamar felismertem azonban, hogy a harcosok ezen kisebb csoportja sokkal egyedibb interakciót és sokkal kevésbé passzív játékstílust eredményez. Sokkal könnyebb felszereléseket szerezni, ha tudod, nincs húsz ember körülötted. A térkép hatszögletű részekre osztott és mindegyik fokozatosan bezárul, ahogyan a játék halad előre, így arra kényszeríti a még játékban lévőket, hogy egymás közelében mozogjanak.

A The Darwin Projectben mindennek egyedi célja van és mindenre sajátos módszereket kell elsajátítani. Ha például tudod, hogy sok fára és bőrre van szükséged egy torony építéséhez, azonnal kereshetsz fákat, hogy kivágd és furcsa módon bőrszékeket találsz az erdő közepén, hogy felhasználhasd azokat. Minden egyes zsákmány megszerzése egyszerű és azonnali jutalmat ígér, szemben azzal, ha az ember véletlenszerűen benéz mindenféle épületekbe, hátha talál valamit.
És itt el is érkeztünk a következő ponthoz: vadásszuk le a játékostársakat.


A játékosoknak fenn kell tartaniuk a testhőmérsékletüket, ha ugyanis egy játékos kihűl, meghal. Ehhez tüzet kell csiholni. A tűz nem csupán füstöt ad, amely a környező területekről látható, hanem ha egy játékos talál egy fát arról a területről, ahonnan te kivágtad azokat, pillanatok alatt meghatározhatja a pontos helyzetedet.
Ez a játékstílus egyedi és dinamikus egyensúlyt teremt aközött, hogy ki kell vágnod a fát, hogy életben maradj, ugyanakkor el kell rejtőznöd, hogy a másik játékos ne találhasson meg. A játék tehát arra ösztönzi az embert, hogy tárgyakat szerezzen, de ebből ne tudjon túl sokat, hisz a lévő többi játékos veszélyt jelent az emberre.

Ráadásul a többi életre-halálra zajló játékhoz hasonlóan a játék "technikája" objektív. Van három képesség, amivel a játékosok ügyeskedhetnek, ám ezek használatához olyan szintet kell elérniük, hogy ezek néhány másodpercenként a harcterületek bizonyos területein elérhetőek legyenek. Ezek olyanok, mint egy tíz másodperces erőtér létrehozása vagy egyfajta ragadozó-szerű látásképesség, amellyel a közelben lévő ellenfeleket falakon és tárgyakon keresztül is megláthatjuk. A játék során én ezek közül kettőt is megszereztem, és ezek sokkal tovább tartottak, mint a favágás vagy a bőr beszerzése, amely által sebezhetőbb az ember.


A játék megjelenése sokkal üdítőbb a műfaj többi játékához hasonlóan és a játék készítői arra törekednek, hogy a látványvilág sokkal realisztikusabb legyen. A The Darwin Projectben világos, hogy egy karakter vagy, egy fogvatartott, aki valami rosszat tett, és most a közönség örömére életre-halálra kell megküzdenie. A testreszabás során a játékos szabadon cserélgetheti a fegyvereit, például egy baltáját buzogányra vagy kardra.

A játék többféle játékstílust tesz lehetővé. Megteheted, hogy addig élesíted a fegyvereidet, amíg képes olyan komoly károkat okozni, hogy egy párbajban legyőzhesd ellenfeledet. Megteheted, hogy csak nyílvesszőket gyűjtögetsz és ellenségeidet több száz méter távolságból, lesből próbálod leszedni. Vagy teheted azt, amit én tettem, hogy a három lehetőséget kombináltam, amely a játék demo verziójában győzelemre vezetett.

Abból, amit játszottam, élveztem a The Darwin Projectet. Ahogy a műfaj fejlődik, örömmel látom, hogy a Scavengers Studios képes úgy fejleszteni játékait, hogy azok továbbra is élvezetesek maradjanak. Feljebb pedig megnézheted a játék előzetesét is.
Forrás: Dualshockers

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése