2016. január 9., szombat

Tim Palen The Hollywood Reporter interjúrészletek

Tim Palenről olvashattatok már párszor, sokat dicsértük a sorozat általa kigondolt reklámkampányát. Most egy újabb interjú jelenet meg vele a The Hollywood Reporterben még A Kiválasztott 2. részének megjelenése kapcsán, amiben ugyan más munkáiról is szó van, de igyekszek válogatni.

Tim Palen október 22-én Santa Monica-i irodájában

2015. október 27-én Liam Hemsworth csatlakozott a művészet kedvelőihez a Nyugat-Hollywoodi Leica Galériában, ahol Az Éhezők Viadala szereplőiről készült provokatív fotók kiállítását nyitották meg. A képeket a Lionsgate marketing menedzsere, Tim Palen készítette a kasszasiker-sorozat reklámkampányaihoz a sorozat 2012-es indulása óta. Az 53 éves Palen 2001 óta dolgozik a Lionsgate-nél és hamarosan a mozis reklámozás egyik legkreatívabb elméjévé vált. 2004-ben az ő frappáns kampánya segített elindítani az akkor még csak felkapaszkodóban lévő Lionsgate első sorozatát, a Fűrészt, majd tagja volt az Ütközések 2005-ben Oscart nyert csapata magjának. Idén ősszel okosan adta el a Sicario - A bérgyilkos című izgalmas kábítószer-háborús thrillert, lassan pedig felpörög A Beavatott sorozat utolsó előtti filmjének, március 18-i megjelenése előtti kampány. Amellett, hogy egy 75 főt foglalkoztató marketingcsoport vezetője, amely évente 15 Lionsgate és Summit által fémjelzett film megjelenésével foglalkozik, Palen három fotós könyvet is megjelentetett, legutóbb a Tim Palen: Fényképek Az Éhezők Viadalából címűt.
Ebben az interjúban Palen a kreatív kampányokról, Jennifer Lawrence-szel való közös munkáról mesél és azt is megtudhatjuk tőle, mikor érdemes pornóújságokat használni a reklámozáshoz.

Mikor használta fel saját fotóit először egy filmes kampány során?
Az első poszter, amit a Lionsgate számára készítettem, a 2003-as Drogtanya című film posztere volt. Nagyon ügyetlenül rajtolok, és inkább művészeti vezetőnek gondolom magam amellett, hogy marketinges vagyok, de volt egy ötletem a poszterre. Valami olyasfajta megjelenést terveztem, mint a Rolling Stones Sticky Fingers című lemezének borítója és el is kezdtem felvázolni, de zavarba ejtően rossz lett. Egy szombati napon megkértem egy barátomat, hogy jöjjön át, elmentünk a Hollywood Játékboltba és vettünk egy játékpisztolyt. Belegyömöszöltük a nadrágjába, kimentünk a kertbe és lefényképeztem. Megmutattam ezt néhány vázlat kíséretében az igazgatónak, aki azt mondta, ennek kellene lennie a poszternek. Mire mondtam, hogy rendben, de akkor vegyünk fel valakit, aki rendesen megcsinálja a képet, mire azt mondta: "Nem, konkrétan ez lesz a mi poszterünk."

Tim Palen e-mailje Joe Drake-nek, a Lionsgate egykori vezérigazgatójának az Éhezők Viadala elolvasása után:
"Kibaszottul élveztem. Forradalmi. Zseniális film lenne belőle."
Érdekes, hogy aztán Joe Drake az Éhezők Viadalából kapott hasznából indított saját filmstúdiót.

És milyen gyakran használ saját fotókat?
Én készítettem az összes Éhezők Viadala fotót és néhányat a Lázadóhoz is. Én készítettem a Precious - A Boldogság Ára kampányát és készítettem egy Leonard Cohenről szóló dokumentumfilmet is I'm Your Man címen. Nem volt egyetlen fotónk sem a filmhez, ezért a rendezőn keresztül megkerestük Leonardot, hogy nem ülne-e modellt nekünk. Azt mondta, két feltétele van: "Te magad jössz és csak egy órát kapsz." Mivel én félénk ember vagyok, ezért ez maga volt a mennyország.

Miért költenek még mindig ilyen sok pénzt a TV-s reklámokra, amikor a figyelem már a digitális és közösségi médiára irányul leginkább?
A tévé a szükséges rossz. Teljesen alapvető fontosságú és hatalmas része az egésznek, különösen az olyan árukapcsolások, mint a sportközvetítések. Az emberek nem veszik fel videóra a sportműsorokat. Az ilyesmit nem szabad alábecsülni, amikor tudjuk, hogy az egész család ott ül a TV előtt és nem fogják áttekerni a reklámokat.

Melyik volt a legnehezebb kampánya?
Az első Fűrész film volt a valaha készült legintelligensebb horror. De túlságosan is erőszakos és kegyetlen volt. Hogy mondjuk el az embereknek, hogy ez lesz életük legerőszakosabb élménye, ugyanakkor jó értelemben véve is le lesznek majd nyűgözve tőle? Egészen a harmadik filmig nem tettük fel a poszterre Tobin Bell Fűrész figuráját. Hittem abban, hogy minél inkább megismerik az emberek a gonoszt, annál kevésbé félnek tőle. Ha a rosszfiú a helyes szomszédra hasonlít, nem lesz olyan félelmetes, mint az, akit képzelsz, hogy az ágyad alatt bujkál. Amikor végül úgy döntöttük, hogy megmutatjuk a képét a közönségnek, akkor szerettem volna, ha egy látványos, hivatalos kép készül róla. Azt gondoltam, hogy "Hát nem lenne nagyszerű, ha a nyomtató piros festékébe belekevernénk egy kicsit a saját véréből?" Fel is vetettem ezt Tobinnak, aki úgy vélte, ez elég különös ötlet. Küldtem egy orvosi csapatot a lakására. Elmentünk a nyomdába és a fertőzésveszély miatt még járványvédelmi szakembereknek is jelen kellett lenniük. Készítettünk felvételeket arról, amikor Tobin vérét belekevertük a nyomtató piros festékébe, aztán kinyomtattuk vele a posztert.

Hallottam, hogy a Fűrészt az S&M című pornólapban is reklámozták. Igaz ez?
Rendszeresen vásárolunk hirdetési felületeket pornólapokban, mert olcsó és hatékonyan lehet általa reklámozni. Szerintem a Feláldozhatókat is reklámoztuk ott is. Nem tudom, más is csinálja-e.

Egy genovai filmes egyszer elküldte Tim Palennek filmje DVD-jét - a csomaghoz egy alsónadrágot is mellékelt.

Az első Éhezők Viadala film után lett Jennifer Lawrence világszerte ismert színésznő. Milyen volt végignézni a fejlődését?
Ő egy nagyon hétköznapi, vicces és szerény lány, akivel mindenki szívesen barátkozna. Először Észak Karolinában fotóztam őt az első Éhezők Viadala film alkalmával, amiről senki nem sejtette, hogy ilyen kirobbanó sikere lesz. Megkérdezte, megviccelheti-e Josh Hutchersont. Hét képet készítettem róla, és minden egyes felvétel egy olyan pillanatot örökített meg, amikor valami teljesen őrült és spontán dolgot tett.

Olvasta a nemi egyenlőségről és az egyenlő fizetésekről szóló esszéjét?
Olvastam. Szerintem ő aranyat ér.

Los Angelesben sokkal több az utcai mozis plakát, mint bárhol máshol. Ez azért van, mert itt élnek a filmstúdiók vezetői és látják ezeket az óriásplakátokat?
Nos, és rengeteg újságíró is itt él és a szolgáltató szektor nagy része, szóval, ha az ember szeretné, hogy a világ tudja, hogy valami történik, nem a láthatatlanság a legjobb módszer.

Mit szólna, ha lenne egy konferencia, amelyen a szakma vezető marketingesei gyűlnének össze?
Beteget jelentenék.
Forrás: TheHollywoodReporter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése