2015. július 17., péntek

Az Éhezők Viadala marketingstratégiájának változása filmről filmre

A Bustle még a Comic Con előtt megjelent mozgó poszter kapcsán szedte össze, hogyan változott filmről filmre a sorozat marketingkampánya Jennifer Lawrence részvétele szempontjából. A cikkben arra hívják fel a figyelmet, hogy ebben a videóban Jennifer még csak meg sem szólal, pusztán profilból látjuk, ahogyan elszántan mered a távolba. A kamera hátrál, majd meglátjuk, hogy Katniss egy hatalmas, három feltartott ujjat jelképező sziklatömbön áll. A kisfilm nem csak arra utal, hogy hihetetlenül jó filmre számíthatunk, de azzal kapcsolatban is elgondolkodtat, hogy az Éhezők Viadala sorozat marketing stratégiája hogyan változott a filmek során.


Egészen pontosan azt vehetjük észre, hogy az egyes posztereken egyre kisebb szerepet kapnak a könyves logók és arányaiban egyre nagyobb rajtuk Jennifer Lawrence. Ha csak ezt a fenti videót nézzük, ebben se egy logó, de még csak a film címe sem szerepel, hiszen abból, hogy ilyen körülmények között látjuk benne Jent, már elegendő az Éhezők Viadala promózásához. [Annyi, hogy a cikk - tévesen - végig teaserként utal a fenti videóra, pedig ez nem az.]

Részletek filmről filmre a folytatásban.



Az Éhezők Viadala - 2012


Amikor 2011-ben Jennifer Lawrence-t kiválasztották a szerepre, viszonylag ismeretlen volt színésznőként (bár épp abban az évben már újoncként bemutatkozott az Oscar-gálán is a Hallgatás Törvényében való szerepléséért kapott jelölésével). A könyvek rajongói először túl szépnek és túl idősnek tartották a szerepre és kíváncsiak voltak, hogyan fogja érvényre juttatni Katniss belevaló, vagány személyiségét a filmekben. Amikor azonban 2012. márciusában az első film megjelent, be kellett látni, hogy tévedtek a kétkedők, hiszen a kritikusok egybehangzóan dicsérték a teljesítményét, arca pedig a sorozat jelképévé vált.

Mielőtt a film megjelent volna, Lawrence kevésbé kapott hangsúlyos szerepet a reklámok során. Ahogyan a fenti poszteren is látszik, arca kissé elhomályosul a nyílvessző és a rávetülő árnyék mögött. Egyáltalán nem ő áll a kampány középpontjában.

Futótűz - 2013


Mivel eddigre a kritikusok és a rajongók is megkedvelték, J. Law egyre inkább a Futótűz promójának középpontjába került, újdonsült népszerűsége a film kampányának előnyére vált. Jennifer Lawrence ekkor nyerte el ugyanis Oscar-díját a Napos Oldalban mutatott teljesítményéért, és ezzel minden idők második legfiatalabb Oscar-díjas színésznőjévé vált.

A Kiválasztott, 1. rész - 2014


Mire 2014-ben a Kiválasztott 1. része megjelent, a világ már teljes J-Law lázban égett, Lawrence pedig Hollywood egyik Legértékesebb Színésznőjévé nőtte ki magát. Arca és kiállása került A Kiválasztott 1. rész reklámkampányának középpontjába: most már ő áll elöl és takarja el a Fecsegőposzáta jelképet.

A Kiválasztott 2. rész - 2015


Ennek a fejlődési folyamatnak a része, hogy a fenti videóban már nincs se szöveg, se logó, se cím - csak Jennifer maga. Mostanra mindössze ennyi is elég, hogy el tudják adni a filmet, részben mert Jennifer Lawrence ilyen hatalmas ismertségre tett szert, másrészt a rajongók is függővé váltak. Az új teaserben nincs benne, hogy Éhezők Viadala vagy hogy Kiválasztott, csak olyasmi, hogy "Fogjunk össze!" és hogy "D13". Jennifer Lawrence már önmagában elég.

Ráadásul a legújabb poszternek is - van ugyan cím az alján - Jennifer Lawrence áll a középpontjában, de nem vonja el a figyelmünket se tűz, se logó. Pusztán személye - és a hihetetlen vörös egyenruhája - elegendő ahhoz, hogy felkeltse a figyelmünket.
Forrás: Bustle

Na, mit gondoltok? Van benne valami?? :)

3 megjegyzés:

  1. Amúgy még lesz egy mozis poszter az előzőek stílusában nem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én számítok rá szeptember közepén mindenesetre, szóval igazad lehet, hogy nem biztos, hogy teljes így a kép. De azért van benne valami :)

      Törlés