2015. június 29., hétfő

Képes élménybeszámoló az Éhezők Viadala Vándorkiállítás sajtóbemutatójáról

A hétvégén a sajtó képviselőinek és néhány rajongói oldal szerkesztőjének lehetősége nyílt arra, hogy egy az Éhezők Viadala Vándorkiállítást előzetesen megtekintse. A rajongói oldalak szerkesztői természetesen igyekeztek mielőbb át is adni az élményt, így aztán egy exkluzív fényképes beszámolót olvashattok most. Alapvetően a Jabberjays beszámolója most a legrészletesebb, sok-sok képpel, azt hozom most, egy-két másik képpel kiegészítve.

Abban a szerencsében részesültem, hogy még a július 1-jei, szerdai Hivatalos Megnyitó előtt megnézhettem Az Éhezők Viadala: A Kiállítást, és hadd mondjam el, mindenképp megérdemli a felhajtást. Ha van lehetőséged rá, hogy magad is megnézd és nem akarsz idő előtt izgalmas részletekhez jutni, akkor még most lapozz tovább!

Amikor beléptem a Kiállításra, nemigen tudtam, mire számítsak. Azt hittem, látok majd néhány jelmezt és kelléket és ennyi. Amire abszolút nem számítottam, hogy teljesen elmerülök majd Az Éhezők Viadala világában, pedig végül ez történt.

Mielőtt elindulnál, hogy körbejárd a Kiállítást, zöld háttér előtt készül rólad egy ajándékfénykép és adnak egy akusztikus idegenvezetői iPod-ot. Ez az idegenvezetés segít abban, hogy még több információt szerezz arról, amit látsz, és exkluzív tartalmakat is elérhetővé tesz a Kiállítás megtekintése során. Én nem igazán használtam ezeket az én utam során, mert úgy éreztem, túlságosan eltereli a figyelmemet, de nagyon klassznak tűnt és minden bizonnyal izgalmasabbá teszi a bemutatót azok számára, akik képesek egyszerre több dologra is figyelni.

Amikor belépsz a Kiállításra, a Törvényszék Épületénél üdvözölnek, csak egy kék minta van rávetítve. Ez a kék vetítés varázslatos módon Effie Trinketté alakul, aki maga köszönti a látogatót. Aztán egy összeállítás következik a filmekből, miközben Elizabeth Banks mond néhány szót a kiállításról. Amint ez véget ér, a Törvényszék ajtaja kinyílik, a látogató pedig beléphet a 12. körzetbe.

A Kiállítás úgy van kitalálva, hogy a látogató Katniss útját járja végig, így teljesen magába szippantja az embert a világ. Akár csak Katniss története, a Kiállítás is a Zugban kezdődik, a 12. körzetben. Ha az ember nyitva tartja a szemét, sokkal több mindent kiszúrhat, mint egy átlagos látogató.

A Zug után az erdőbe merészkedünk, ahol néhány jelmezt nézhetünk meg a kivetítőn, és tesztelheted az erdei növényekkel kapcsolatos ismereteidet! (Tipp: Az egyik neve 'Katniss' - Édesburgonya lesz)
Láthatsz még itt érintőképernyős interaktív Panem térképet és megnézheted Katniss, Prim és Effie első aratásnapi ruháját!

Akárcsak Katniss útjának, a Kiállítás következő állomása is a Kiválasztottakat szállító Vonat. Ez a díszlet tetszett legjobban az egész kiállításon. Annyira lenyűgöző és olyan jól átgondolt, hogy az ablakain át, mintha az elmosódott környezetet látnánk, ami azt a hatást kelti, mintha tényleg egy mozgó vonaton ülnénk.
A vonaton láthatunk néhányat a Győzelmi Körúton viselt ruhákból is. Egy remek fényképezkedési lehetőség is van a "kocsi" hátsó részében. És ezzel meg is érkeztünk A Kapitóliumba.

A Kiállítás Kapitóliumi része nagyon különleges, és telis tele van kedvenc jelmezeinkkel. Először Snow elnök mellett megy el az ember, majd Katniss és Peeta Futótűzben látott felvonulási szekerét nézhetjük meg jelmezeikkel. Részese lehetsz, amint maga Caesar Flickerman készít veled interjút, és ugyanebben a részlegben nézheted meg Cinna vázlatfüzetét is.

A Kiállítás következő állomásán kezdtek durvulni a dolgok... Mintha kicsit túl sok időt töltöttem volna a Kapitóliumban. A Kiállítás következő állomása szólt ugyanis az Arénákról. Volt ott egy interaktív Játékmesteri Állomás, ahol különböző mutánsokat nézhetünk meg, láthatjuk a Nagy Mészárlás Arénájának részleteit és még többet megtudhatunk magukról a Játékmesterekről is. Volt egy másik interaktív állomás is, ahol mindenféle kaszkadőrmutatványokat tanulhatunk magától a film koreográfusától is.

Az Aréna és a Kiképzőközpont után a 13. körzetbe érkezünk, ahol egy hatalmas díszletegyüttes vár, ahol Coin tarotta beszédeit. (Ne felejtsd el megnézni Effie cipőjét! Őrület!) Ebben a részlegben milliónyi jelmezt és fegyvert láthatunk. Még Finnick azon szigonyára is vethetünk egy pillantást, amelynek majd a Kiválasztott 2. részében lesz szerepe. Ugyanitt van egy újabb interaktív állomás is, ahol saját propaganda filmet is készíthetsz!

A Kiállítás csúcspontja látszólag az, amikor egy-egy próbababán megnézhetjük Katniss összes jellegzetes jelmezét. Láthatjuk Katniss vadászjelmezét az első filmből, az esküvői ruhát a második filmből, amely Fecsegőposzáta ruhává alakul, és a Fecsegőposzáta katonai ruhákat a Kiválasztott 1. és 2. részéből.

A Kiállítást megtekintésének végén lehetőség nyílik részt venni egy igazi Futótűz Kiválasztott Felvonuláson. Egy zöld háttér előtt állva azt teszed, amit mondanak és mindez megjelenik az igazi díszletek között a képernyőn... Igazából nagyon nevetséges és jó móka, ajánlom, hogy próbáld ki. Én megtettem és nem bántam meg. A belőle készült videó igazi remekmű.

A Kiállítás utolsó állomása egy Rajongói Galéria, ahol néhány rajongó különböző munkáinak kiállítását láthatják a látogatók.

Végül de nem utolsósorban az ajándékbolt. Ó, srácok. A szó szoros értelemben el tudnám költeni az összes vagyonomat ezen a helyen. Itt minden Éhezők Viadala. Egy teljes ékszerrészleg is van, 7500 dolláros gyémánt és arany Fecsegőposzáta nyakláncokkal. Az ajándékbolt tuti üzlet. Íme innen is néhány kép:

Nagyon jól éreztem magam Az Éhezők Viadala Vándorkiállításon és ha valaki New York környékén jár, mindenképp érdemes megnézni! A Kiállítás egészen télig (2016. január 3-ig) New Yorkban lesz, ha azonban nem a közelben laksz, akkor se ess kétségbe, mert hamarosan az ország többi részén is látható lesz majd.

Tényleg úgy éreztem, mintha teljesen elmerültem volna Az Éhezők Viadala világában. Az egyes helyszínek kialakítása, a jelmezek, kellékek elhelyezése nagyon jól átgondolt és nagyon látványos. Minden egyes részlet kifogástalan. Az igazi rajongóknak kötelező feladat Az Éhezők Viadala: A Kiállítás megtekintése.
Forrás: JabberJays, PanemUpdates

1. Ù... Annyira megnézném! De sajnos nem valòszínű, hogy eljussanak! :(
    Bori

2. Ilyenkor mindig rájövök, h rossz országba születtem :( :)

1. Nem csak Te, én is. :) Rajongói oldal szerkesztőjeként megérdemelném, hogy egy ilyen exkluzív bemutatót láthassak, de én még egy mozijegyet se nyerek soha :)
      (Oké, az első filmnél kaptam meghívást a premier előtti vetítésre, de arra sem tudtam elmenni, illetve nem utaztam miatta többszáz km-t...)

3. Szerinted melyik országokban lehet majd látni?
    Ugye nem csak én érzem kizártnak, hogy Magyarországra is jönnek? :/

1. Amerikai turnéról van szó. És igen, nyilván ez nem jut el hozzánk, ahhoz kis ország vagyunk, nem túl nagy érdeklődéssel.

4. Annyira csodálatos ez a kiállítás!!!!
    És ez a részletes beszámolò igazán szuper!!!
    Köszi Ancsi,hogy hoztad,olvasni is egy élmèny volt!Sajnos nekünk itt be kell érnünk ennyivel....