2014. július 11., péntek

A Movies.com a Lionsgate Kiválasztott kampányáról

Ez a cikk már nem magát a tegnapelőtt megjelent előzetest boncolgatja, hanem azt az egyedülálló reklámkampányt méltatja, amelyet láthatunk a Lionsgate-től, és amelyhez hasonlóban még szerintem nemigen volt részünk.


Akárki irányítja is Az Éhezők Viadala: A Kiválasztott, 1. részének reklámkampányát, igazán megérdemli a fizetését, mert eddig igazán elképesztően alakul. A Lionsgate-nél először felkavaró divatplakátokat készítettek, amelyeken Panem legelnyomottabb polgárait csillogó, tragikus modellekké változtatták. Aztán kiadták Snow elnök ominózus üzenetét, amelyet népéhez intézett és amelyben előrevetítették Peeta új szerepét ebben a kialakult új rendben. Most pedig újabb üzenetet intézett Snow elnök az országhoz, ezúttal azonban valami közbejött.

Ostoba dolognak tűnhet méltatni egy reklámkampányt, de nehéz nem csodálni azt, amilyen komolyan veszi a Lionsgate az Éhezők Viadala rajongóit. Egyetlen más ifjúsági sorozat készítői sem becsülik ennyire rajongóikat, akiknek elsősorban köszönhetően a filmek elkészítése zöld utat kapott, a Lionsgate azonban nem csupán szaftos falatokkal látja el a sorozat rajongóit, hogy legyen min rágódniuk a novemberi mozis bemutatóig, hanem a stúdió úgy kezeli ezt a téli megjelenésű filmet, mintha egy hatalmas nyári mozi lenne.

A Lionsgate ugyanis reflektorfénybe állítja azt, bevonja a rajongókat, kiszélesíti a film világát, és teszi mindezt úgy, hogy még egyetlen képkockát sem mutatott a filmből. Pusztán a szórakozás kedvéért.
Forrás: Movies.com

5 megjegyzés:

  1. Láttad a Mockingjay: Burn fan film "válaszát" a fecsegőposzáta életben van után?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt láttam, hogy van, de úgy értelmeztem, az már a saját trailer-ük, és nem éreztem aktuálisnak, de akkor ránézek. Mindenesetre ettől lényegesen többet nem is akartam volna kitenni, volt most pörgés bőven az elmúlt napokban.

      Törlés
  2. Mi a különbség a nyári és a téli filmek kezelése között? Nem értem ezt a mondatot. A november-december hónap kb. ugyanannyira telített mozis szempontból, mint a május-július, szinte minden hétre jut egy nagy dobás.
    Egyébként tényleg le a kalappal, nagyon értik ott a dolgukat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt szerintem arra utal a cikk, hogy olyan szinten pörög a promó, mintha heteken belül jönne a film, nem pedig közel fél év múlva.

      Amúgy vannak mozis szempontból előnyösebb meg hátrányosabb időpontok. A nyár speciel nehezebb időszak, mert ilyenkor mindenki nyaral, kevesebben mennek be a moziba. Ezzel ellentétben a november közepe-vége azért szerencsés, mert kinn ott van a hálaadás, az ott egy 4 napos hétvége november végén, plusz az ünnepek, így lényegesen többen látnak egy olyantájt bemutatott filmet, mint egy nyárit.
      Nem véletlenül került át az Éhezők Viadala márciusi bemutatója után a többi filmé az Alkonyat esetében már jól bevált november végire.

      Törlés
    2. Igazad lehet, ebbe nem gondoltam bele. Bár a 13. körzetet még mindig az ismeretlenség homálya fedi, de azért nem unatkozhatunk.

      Jó időszak a nyári is, legalábbis a korai része (május-június). Idén májusban egymást érték a 90+ milliós nyitóhétvégék, amiből van kb. 5-6 egy évben (idén eddig 5 ilyen volt, amiből 3 májusban és a Mockingjayen kívül nem nagyon van kilátás ilyenre a továbbiakban). A március tényleg holt szezon, bár pont a HG bizonyította, hogy a konkurencia hiányát kihasználva egy-egy jobban sikerült film nagyot tarolhat. Ilyenkor ugyanis minőségileg és mennyiségileg is gyengébb a felhozatal. Idén pl. a Lego kaland februárban, illetve az Amerika kapitány áprilisban szépen kaszált. Ugyanakkor a nagyágyúk rendre a fent említett két időszakban jönnek, még ha ezzel kockáztatnak is, mert egymás elől szívják el a mozilátogatókat. A november azért is jó, mert aki nem tudja megnézni a filmet az első pár hétben, annak még mindig van esélye karácsony után is, amikor nincs annyi dolga az embereknek.

      Törlés