2014. június 3., kedd

Az Éhezők Viadalából vett tisztelgéssel lázadnak a thai forradalmárok

Nem tudom pontosan, mi is zajlik Thaiföldön, mert a hírek között csak ezt találom, de az biztos, hogy valamiféle puccsot hajtottak végre. Ez nem is tartozna szigorúan az oldal témájához, de ami döbbenetes: a lázadók közös jelképe az Éhezők Viadala ihlette, kicsit módosított háromujjas tisztelgés. Íme egy kint élő tweet-je:

Kedves Éhezők Viadala! Sajátunkként használjuk szimbólumodat. 
A mi küzdelmünk nem kitaláció. Köszönjük.

Íme még néhány kép ami ezt bizonyítja. Részemről hátborzongató, hogy valóság.
Ami pedig a módosítást illeti: a thai lázadók nem a bal, hanem a jobb kezük három ujját emelik fel, bal kezükkel pedig eltakarják szájukat, hogy ezzel az őket elnyomó rezsimet jelképezzék.



6 megjegyzés:

  1. Én nem tudom igazából, hogy is helyes ez, meg nem emlékszem, hogy volt-e szó ilyenről a könyvben, de megnéztem az első része előzetesét újra, Jen is, meg az emberek is ugyanúgy a jobb kezüket nyújtják. Bár nem szeretnék kötözködni meg ilyesmi, mert tényleg borzasztó, hogy ez a valóság. És jobb vagy bal kéz ide vagy oda, akkor is igazi az egész. :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is kár ezen kukacoskodni, mindenesetre a könyvben bal kéz van. Íme:
      "Ekkor valami váratlan történik. Én legalábbis nem számítok rá, mivel a Tizenkettedik Körzet lakói eddig nem sokat tör ődtek velem. De valami megváltozott, amikor jelentkeztem Prim helyére, és úgy tű nik, fontos lettem nekik. Valaki elkezdi, aztán egyre többen csatlakoznak hozzá, míg végül szinte mindenki hozzáérinti a szájához bal kezének három középs ő ujját,
      és kinyújtja felém a kezét. A Tizenkettedik Körzet ezen régi szokását manapság már nemigen elevenítik fel, csak temetéseken lehet látni, nagy ritkán. A hála és a csodálat
      kifejezésére használják, mifelénk így búcsúznak azoktól, akit szeretnek."

      Törlés
  2. Ez az egész... ijesztő! Maga az elnyomás is!!

    VálaszTörlés
  3. nagyon durva... az csak nekem túnt fel, hogy többen a bal kezüket a szájuk elé tartják, ami már nem véletlennek tűnik? :p Az miért lehet?

    VálaszTörlés