2014. január 25., szombat

A filmstúdió vezetői a Kiválasztottról és az Éhezők Viadala sorozatról

A néhány napja megjelent Kiválasztott poszter kapcsán íródott egy cikk is a Variety-n, amelyben a film készítői árulnak el néhány dolgot az idén novemberben megjelenő filmmel kapcsolatban. Azt hiszem, a lényeget ki is emelném:

"A reklámkampány bizonyos elemeit májusra, a Cannes-i Filmfesztiválra és a júliusi Comic Conra időzítik. Addig a Lionsgate megpróbálja titokban tartani a különlegességeket..."

A Lionsgate számára az első két Éhezők Viadala film egyfajta aranybányát jelentett, 1,6 milliárd dolláros bevételével a stúdió mára ismeretlen kis filmstúdióból nagy névvé vált. Az Éhezők Viadala: Futótűz összbevétele immáron 900 millió dollár, ám az utolsó két filmmel a Lionsgate még nagyobb célokat állít maga elé. A két Kiválasztott filmet párhuzamosan forgatják Atlantában - költségvetésük pedig 250 millió dollár - a filmstúdió pedig Santa Monica-i központjában már a két film reklámkampányának terveit készíti.

- Amikor elkezdtük a munkát, úgy tekintettünk rá, mintha egyetlen, nyolc órás filmről lenne szó. - mondja Tim Palen, a Lionsgate reklámmenedzsere. - Egyébként elég nyomasztó volna minden egyes filmhez külön kampányt tervezni. 

Palen elismeri, hogy az elvárások magasabbak a Kiválasztott filmváltozataival szemben, mint az első két film esetében - noha a második film alkalmával a külföldi mozibevételek több, mint 50%-kal növekedtek (283 millió dollárról 450 millió dollárra).
- A második részben van legnagyobb lehetőség a sorozat növekedésére, és ez a legnagyobb lehetőség nemzetközi szinten volt. - mondja Palen. - Bemutattunk egy komolyabb prezentációt Cannes-ban külföldi forgalmazóinknak és hat premiert szerveztünk az Egyesült Államokon kívül. De még mindig van tér a növekedésre. Itthon már utolértük a Vasember 3-at, de nemzetközi szintén tudunk még fejlődni.

A Kiválasztott 1. része, amely november 21-től látható majd a mozikban, teljesen más helyszínen játszódik majd, mint Suzanne Collins első két regényének világa - és mint az első két film, amelyekben a Jennifer Lawrence által alakított Katniss Everdeen két különböző jellegű Éhezők Viadalán vesz részt. A következő filmben Katniss egy háborúhoz vezető hatalmas lázadás arcává válik.


Promóciós anyagaiban Palen a könyv borítóin is látható ikonikus Fecsegőposzátát használta: az első film alkalmával a szabadságot jelképező kitűző képét, a második alkalmával pedig a lángokban álló kitűzőt. A harmadik képen a madár kitör rabságából és szárnyra kap - ezzel emlékezteti a rajongókat arra, hogy mit is szerettek az első két filmben és utal arra, mi is következik a folytatásban.
Francis Lawrence rendező a Futótűz filmváltozatát azzal zárta, hogy megmutatta a szikrát Lawrence szemében, majd bemutatta a lázadók Fecsegőposzáta logóját.
- Nagyszerű módja volt ez annak, hogy látványosan és elegánsan váltsunk egyik filmről a másikra. - mondja Palen.

A reklámkampány bizonyos elemeit májusra, a Cannes-i Filmfesztiválra és a júliusi Comic Conra időzítik. Addig a Lionsgate megpróbálja titokban tartani a különlegességeket, noha Francis Lawrence rendező arra utal, hogy a következő két film Panemnek egy olyan helyszínén játszódik, amelynek létezéséről alig néhányan tudnak.
- Új terepre merészkedünk - ígéri Lawrence. - Soha senki nem járt még a 13. körzetben, és nem igazán voltunk még a Kapitólium sűrűjében sem, szóval ezek létrehozása nagyon klassz dolog. 

A Futótűz sikere az Éhezők Viadaláét is meghaladta mintegy 25%-kal, miután Francis Lawrence átvette az első film rendezőjének, Gary Rossnak a helyét. A legújabb film az 5. helyre hozta fel a Lionsgate-et a filmstúdiók között a 2013-as összbevétel alapján, ezzel egymás után másodjára előzi meg a Fox-ot és a Paramount-ot.

A Futótűz utolsó jelenete - amelyben Katniss egy nyílvesszővel keresztüllövi a gladiátorharc helyszínét biztosító kupolát - során érezhető a következő filmben bekövetkező tömegmegmozdulás ígérete.

- Amit igazán szeretek abban, ahogyan Jennifer Lawrence alakítja Katnisst az az, hogy több, mint életszerű és nagyon hitelesen ábrázolja a fiatal hősnő érzéseit. - mondja Erik Feig a Lionsgate produkciós vezetője. - Szó sincs róla, hogy ő szuperhős lenne - nagyon is emberi, csak extrém körülményekkel kell szembenéznie, és mindezt ő olyan lélekjelenléttel teszi, amilyet sokan kívánunk magunknak.

Nina Jacobson producer hozzáteszi, hogy a film igenis aktuális problémákat világít meg.
- Nemrégiben olvastam egy cikket a New York Times-ban a gazdasági egyenlőtlenségről, és ettől úgy éreztem, mintha évről évre egyre inkább olyanok lennénk, mint Panem világa. - állítja. - Szembetűnőek a hasonlóságok.

A stúdió 2012 közepén meghozott döntése, miszerint a Kiválasztottat (Suzanne Collins egyetértésével) két filmben mutassák be, a Warner példáját követte, amely stúdió a Harry Potter utolsó könyvét szedte ketté és a Summitét, amely a negyedik és egyben utolsó Alkonyat könyvből készített két filmet, amelyeket [az előbb már nyilatkozott] Feig felügyelt.

A produkciós vezető azt mondja, olyan gyorsan kell haladni, ahogyan ez csak lehetséges, ezért az utolsó film bemutatóját 2015. novemberére időzítik.
- Egy kicsit mindig olyan, mintha egy szikláról a mélybe vetnénk magunkat, de szeretem ezt a gólöröm érzést. - jegyzi meg Feig. - Van egy dátumunk: ez az, amikor a film megjelenik a mozikban. Amíg ez nincs meg, addig lóg az egzisztenciális bizonytalanság a fejünk felett, szóval a mozis megjelenési dátum kicsit valóságossá teszi az elméletet.

A Lionsgate lefoglalta Berlin hatalmas Tempelhof repülőterét - amely 1927-ben épült, a nácik által felújított, erőt demonstráló épülete, amelyet hat éve zártak be - és hatalmas párizsi külvárosi részeket, ahol majd a harcjeleneteket forgatják. Feig elárulja, hogy az ötlet onnan jött, hogy Stanley Kubrick vietnámi háborúról szóló Acéllövedékek című filmjét is hasonló helyeken forgatták.
- Kubrick az ostromot Londonban forgatta - mondja Notes. - Furcsa módon tetszett a városi előrenyomulás ötlete. Ezért aztán olyan helyszíneket kerestünk, ahol nagy épületek lehetnek körbe. Folyamatosan klasszikus európai háborús filmekhez tértünk vissza, és elkezdtünk azon gondolkodni, hogy Európában kellene szétnézni.

Jon Kilik azt mondja, a Kiválasztott filmek jelentik a Lionsgate számára a következő szintre lépést.
- Olyan valóságos jövőképet próbálunk megalkotni, amely a múltban gyökerezik. - mondja, hozzátéve, hogy a Hawaii forgatás nagyon sokat hozzátett a film látványvilágához. - Azok a helyszínek igazán különlegesek és anyagilag is nagy megterhelést jelentenek szánunkra.
Persze mindez nem gond, ha az utolsó nyílvessző a mozis bevételi listát jelképező céltábla közepét találja el.
Forrás: Variety

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése