2013. december 1., vasárnap

Exkluzív: Francis Lawrence és Josh Horowitz levélváltása

Esküszöm, igyekszem én mást is hozni, és nem fogok szobrot állítani Francis Lawrence-nek, bármennyire is megérdemelné, de ez most megint egy izgi anyag. Konkrétan az MTV (sztár)riportere Josh Horowitz írt Francis-nek e-mailt, aki válaszolt rá, és ezt még egyszer eljátsszák. Mondhatnám, hogy privát levelezés, de annyira meg nem, természetesen a Futótűz filmváltozatáról szól, nem másról. Viszont baráti hangnemben. Jó szórakozást hozzá! :)


Címzett: Francis Lawrence
Feladó: Josh Horowitz
Dátum: November 23, 14:37

Kedves Francis,

tudom, azt hitted, megszabadulhattál tőlem néhány hónapra, de nem, visszatérek, mint a bumeráng (vagy mint Caesar Flickerman hátborzongató vigyora). Először is ismét gratulálok, a film nagyszerű! A rajongók és a kritikusok ritka elismerésében részesülhettél, szóval remélem, élvezed a pillanatot!

A jegyeladási adatok őrületesek (a szó legjobb értelmében). Kíváncsi vagyok, besurrantál-e már egy-egy vetítésre a film megjelenése óta, és mely része az a filmnek, amire adott reakcióját a közönségnek legjobban szereted? Van olyan jelenet, amelyre adott reakciójuk meglep Téged?

Sokat beszéltünk arról, milyen nagy kihívást jelent, hogy Gary Ross ilyen jó alapokat tett le a sorozat filmes indításakor. De remélem, most beszélhetünk egy kicsit a történet kapcsán arról, mennyire emlékeztet a film A Birodalom Visszavág-ra. Az biztos, hogy [a film] önálló történetként is megállja a helyét, a történet halad előre, és nagyon provokatív módon végződik. A filmek kapcsán volt Birodalom érzésed? És az utolsó jelenet mindig ez volt, vagy mással is kísérleteztél?

A legjobbakat,
Josh

Francis válaszát és a levélváltás további részeit a folytatásban olvashatjátok.

Címzett: Josh Horowitz
Feladó: Francis Lawrence
Dátum: November 24, 14:00

Helló, ember... jó hallani felőled. A számok igencsak őrületesek. Valahogy nehéz felfogni, de ennek a sorozatnak valóban csodálatos rajongótábora van. Megteszek mindent, hogy lentebb válaszoljak kérdéseidre:

Nem tudtam még elmenni a moziba, csak a premierek alkalmával, mert visszatértem Európába, hogy [forgatási helyszínek után] kutassak, és most is itt vagyok. De valószínűleg beszaladok majd egy moziba valamelyik stábtaggal Hálaadás hétvégéjén. Aztán visszatérünk Atlantába, hogy újra belevágjunk a forgatásba. De nagyszerű lesz igazi közönséggel is megnézni.

Nagyon elégedett vagyok a tömegek a film egyes jeleneteire adott reakcióival... Nagyon örülök, hogy Johanna jelenetén olyan jókat nevetnek. Szerintem ő az egyik kiemelkedő fontosságú új karakter, én pedig nagyon büszke vagyok az ő jeleneteire.

A legmeglepőbb reakció számomra, amikor éljeneznek az emberek abban a pillanatban, amikor Katniss belelő az erőtérbe. Ez egy nagyon összetett pillanat (a történet szempontjából), és egy olyan kockázatos pillanat a karakter számára, hogy soha nem gondoltam volna, hogy így reagálják le, de nagy örömet okoz.

Mindig is az volt a célom, hogy a film önállóan is megállja a helyét, különösen, ami a háttértörténetet illeti. Azt akartam, hogy az emberek megkedveljék a filmet, akár olvasták a könyveket és látták az első filmet, akár nem. A trükkje az, hogy nem szabad túl magyarázni, és ezzel a határon kellett egyensúlyoznunk, de szerintem megfelelően kezeltük a helyzetet.

A Birodalom Visszavág nem járt a fejemben, amíg az adaptáción dolgoztam... egészen addig, amíg el nem kezdték a filmet hozzá hasonlítani a pomókörúton. Most, ha úgy nézem, látok néhány párhuzamot és bámulatosnak tartom őket. 

Az utolsó jelenet amiatt lett ilyen, amit a forgatáson fedeztünk fel Jennel. A jelenet mindig is benne volt a forgatókönyvben, és nagyon hasonlóan van benne, mint a könyvben volt, kivéve a legutolsó pillanatot. A könyvben Katniss összeomlik, amikor megtudja, hogy a 12. körzet elveszett, és mi így is kezdtük el forgatni. Azt az ötödik vagy hatodik felvétel közelijén Jen valami nagyon klasszat kezdett csinálni. Az érzelmek egy egész sora volt látható az arcán. Elkezdett összeomlani, majd ez dühbe és dacba váltott. Azt gondoltam, ez egy hihetetlen választás, amit ő tett, én pedig ebben a pillanatban eldöntöttem, hogy a kamerával egészen közelről veszem az arcát az utolsó pillanatokban.

Remélem, segítségedre voltam. Bármikor küldheted a következő adag kérdést,
F

Címzett: Francis Lawrence
Feladó: Josh Horowitz
Dátum: November 24, 18:08

Francis, 

lenyűgöző, ahogyan tálaltad a film utolsó pillanatát. Igazán hatáskeltő. És ez is remek bizonyítéka Jennifer alakításának, hogy olyan sok mindent ki lehet olvasni abból az egyetlen felvételből. 

A film nagyon hű Suzanne Collins regényéhez. Ez nem az első alkalom, amikor sikerrel adaptálsz kedvelt regényt. Kíváncsi lennék, tudnál-e mondani példát arra, mit tanultál korábbi filmjeidből, amelyek szintén korábban publikált műveken alapszanak, például a Legenda vagyok és a Vizet az elefántnak! vagy akár a Constantine (ami legjobban megosztotta a rajongókat)?

Azt is tudom, hogy a Futótűz munkálatainak kellős közepén voltál, amikor elfogadtad a felkérést, hogy Te zárd le a történetet az utolsó két rész rendezésével. Tudtál-e megalapozni olyan különleges látványelemeket  vagy pillanatokat ebben a filmben, amelyekről úgy gondoltad még nagyobb hatást keltenek majd a következő két filmben? Ami a karaktereket illeti, az olyan embereknek, mint Plutarch még nagyobb szerepe lesz például a sorozat előrehaladtával.

Címzett: Josh Horowitz
Feladó: Francis Lawrence
Dátum: November 26, 19:47

Josh,

minden adaptáció különbözik a többitől. A Constantine-nak már megvolt a forgatókönyve, és hogy Keanu Reeves lesz a főszereplője, amikor aláírtam... szóval nagyon más szerepet játszottam a film elkészítésében. Az én célom az, hogy mindig megpróbáljak olyan hű maradni a kiinduló anyaghoz, amennyire az csak lehetséges, de amikor ott aláírtam, már nem tudtam változtatni. Szóval megtettem mindent, amit tudtam, hogy a képregények hangulatát a lehető leghitelesebben visszaadjam.

A Legenda vagyok filmváltozatát leginkább a könyv karakterei és a benne szereplő elképzelések inspirálták. Abban az esetben a történetnek az az aspektusa érdekelt, milyen egyedüli túlélőként élni, és úgy döntöttünk, leginkább arra koncentrálunk.

A Vizet az elefántnak! és a Futótűz adaptációi lettek a legkönyvhűbbek, mert itt tényleg ez volt a cél, amennyire csak lehetséges. Bár Suzanne Collins-szal sokkal szorosabban együttműködtem, mint Sara Gruennel tettem.

Amikor leszerződtem az utolsó két filmre, határozottan elkezdtem azon gondolkodni, hogyan befolyásolja majd a történet a következő fejezeteket. De a legtöbbje annak, ami beugrott, már meg volt írva a könyvben. Úgy érzem, amikor a Kiválasztotton dolgozok, újra-és-újra visszatérek a Futótűzhöz és onnan veszek át dolgokat, hogy átörökítsem ebbe a filmbe... helyszíneket, karaktereket és bizonyos esztétikai választásokat.

F
Forrás: MTV

2 megjegyzés:

  1. Na, láttam hiányolod itt a kommenteket. :) Mondjuk én csak most jutottam ide, hogy elolvassam, és amúgyis írtam volna. Jó buzgó egy riporter Josh Horowitz, de a jó értelemben. Szimpi a lelkesedése. :D És Francis jófejsége is, hogy válaszolt. Kár, hogy nem hintett el semmi infót, hogy kinek lesz nagyobb szerepe a következő részekben. Mivel kedveli Johanna karakterét, ezért remélem neki igen :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem kötelező ám írni, nem azért jegyeztem meg, de szerintem tudod :)
      Csak nekem annyira tetszett ez a félig privát levélváltás, amilyenhez hasonlót nem túl gyakran olvasunk, a stílus, a témák.
      De én amúgy igyekszek úgy csinálni az oldalt, hogy én magam akkor is élvezzem, ha senki nem olvasna. Hogy ne tehernek érezzem vagy hiábavalónak. De talán ezért is működik jól, mert én magam is rajongóként érdeklődöm a jelenség iránt, és ami engem érdekel az más rajongókat is. Illetve fordítva :)

      Törlés