2013. június 16., vasárnap

Arshad: Girl On Fire és az Éhezők Viadala kapcsolata

Amint azt tegnap említettem, Arshad-nak van egy Girl On Fire című száma, amelyek ténylegesen van köze az Éhezők Viadalához, ezért aztán, ha Alicia Keys azonos című száma megérdemelt egy bejegyzést, akkor Arshad száma is. Különösen azért is, mert amikor az Éhezők Viadala Kihívásban felmerült egy dalokkal, számokkal kapcsolatos kérdés, akkor a kommentek között is többen megemlítettétek. Nem is értem, hogyan maradhatott ez el idáig.

Arshad tehát ezt a levelet írta az Éhezők Viadala társalbuma kiadójának:

[Tisztelt] Universal Republic!

Arshad Aslam-nek hívnak és egy Los Angeles-i dalszerző, énekes vagyok. Nagyon megérintett az Éhezők Viadala című regény, ezért írtam egy dalt, hogy kifejezhessem a sorozat iránt érzett szeretetemet. Produceremmel, Sean Alexanderrel együtt létrehoztunk egy dalt, melynek címe Girl On Fire.

Hogyan kapcsolódik a Girl On Fire dalszövege az Éhezők Viadalához:
A Girl On Fire egy olyan dal, amely az Éhezők Viadala férfi főszereplője, a 12. körzetből származó férfi Kiválasztott, Peeta Mellark  szemszögéből elmesélt történet. Ő a főszereplő Katniss Everdeen első számú szerelme. Mivel az egyik legszegényebb körzetből származik, Peeta ragaszkodik ahhoz, hogy bebizonyítsa az őket irányító Kapitóliumnak, hogy "több, mint a Viadal egyik kelléke". Peeta nem bízik magában, és törekszik rá, hogy megtegyen mindent, hogy megvédje Katnisst, a lányt, akibe szerelmes. A Viadal folyamán több ízben megmenti a lány életét, akibe azóta szerelmes, mióta először meglátta, és mióta Katniss elénekelte a Völgy-dalt első nap az iskolában. Ennek ellenére soha nem vette a bátorságot, hogy kimutassa érzéseit egészen a Viadalig. Peeta és Katniss elátkozott szerelme lesz a Viadal fő témája, amely végül megmenti életüket. A Viadal során Katniss egyik lázadó cselekedete szikraként lobbant lángra egy felkelést a többi elnyomott körzetben. Ez a Kapitólium elleni lázadás az egész sorozatot áthatja.

Hatalmas rajongója vagyok az Éhezők Viadalának. Akkor írtam ezt a dalt, amikor olvastam a regényt, és igyekeztem belőle olyan jeleneteket kiemelni, amiket nagyon fontosnak éreztem. Miután végigfutottam jegyzeteimen és a kiírt idézeteken, arra a következtetésre jutottam, hogy a regény legfontosabb témája a "szerelemért való küzdelem". Személy szerint nagyon közel érzem magam Peeta személyiségéhez, épp ezért hatalmas izgatottsággal írtam ezt a dalt. Az volt a célom, hogy olyan dalt hozzak létre a rajongóknak, amelyben olyan különleges részletek is megbújnak, mint a dal végén szereplő részben a 22 ágyúdörrenés, amely annak a 22 Kiválasztottnak szól, akik meghaltak a Viadal során (a Viadalon minden Kiválasztott halálát ágyúdörrenéssel jelzik, hogy a többi Kiválasztott tisztában legyen azzal, hogy közelebb került a győzelemhez). A bevezető részben felhasználtuk Ruta négy hangból álló dallamát is, amellyel Katnissnek jelez, és a dal szövegét úgy írtuk meg, hogy a lehető legközelebb álljon a regényéhez. Köszönöm, hogy meghallgatják, és remélem, megfontolják, hogy a Girl On Fire című dalom felkerülhessen a film zenei albumára.

Soha ne hagyjon el a remény,
Arshad Aslam

Mondjuk nem értem, miért nem került fel, kapásból tudnék legalább három olyan számot mondani, amelyek helyett simán elfért volna. A számot a kettővel ezelőtti bejegyzésben, vagy a YT-on ITT hallgathatjátok meg, az ugrás után pedig beszúrom a dal szövegét is.



1 megjegyzés:

  1. Sajnálom, hogy nem került fel a társalbumra, mert ez a dal tényleg megérdemelte volna, hogy ott legyen.

    VálaszTörlés