2013. március 7., csütörtök

Éhezők Viadala Kihívás, 13. nap: Egy karakter, aki bárcsak meghalt volna


Biztosan Ti is találkoztatok már a Facebookon a "Kihívás-sorozatok" egy-egy darabjaival, például a 30 napos dal-kihívással vagy 100 napos film-kihívással, stb. Ennek a mintájára készült a 30 (illetve 31) napos  Éhezők Viadala kihívás.

Egyébiránt az oldalsávba kikerült a rovat, aki utólag szeretne írni, egy kattintásra megkapja így az összes lefutott kérdést!
Örülök, hogy a rovat ilyen nagy népszerűségnek és érdeklődésnek örvend :)


Hogy legyen mit csinálni, amíg vártok a következő karakterposzterre, itt a következő kihívás, amelynek kérdését a címben olvashatjátok. Van válaszom erre a kérdésre is, de nem szeretném általa befolyásolni senki más válaszát, úgyhogy kivárok egy kicsit, amíg azt kifejteném. De azért kíváncsi vagyok, Ti mit gondoltok: ki az, akinek meg kellett volna halnia a sorozatban?

UPDATE:
Ahogy ígértem, természetesen én is megosztom véleményemet, ami pedig a következő: számomra az emberi élet olyan érték, amely egyszeri és megismételhetetlen, ezért a gyilkosságnak semmilyen formáját nem tudom tolerálni. Ez aztán azt is magával vonja, hogy nem tudom kívánni egyetlen szereplő halálát sem. Azt gondolom, gyilkosok esetén is nagyobb büntetés az, ha elzárják a társadalomtól az illetőt - természetesen ez esetben teljes és tényleges életfigytig -, és bár életben marad, de látja a szabad élet alternatíváját maga körül. Nem szeretnék persze álszentnek sem látszani, az olyan emberek halála, akik más emberek tömegének veszik el életét, persze engem sem tud megérinteni, ezért a könyv olvasása során sem hullattam krokodilkönnyeket sem Coin, sem pedig Snow halálakor. Más halálát pedig nem kívánnám. Épp ezért haragszom is kicsit a kérdésre, mert a "bárcsak" és a "meghalt volna" kifejezések nálam nem férnek meg egy mondatban. Még akkor sem, ha fikcióról van szó.

Ui.: Természetesen ez alkalommal sincsenek ellenvetéseim az enyémtől eltérő vélemények esetén, továbbra is tiszteletben tartom azokat.

22 megjegyzés:

  1. Én inkább csak annyit írok,hogy bár Snow meghal,nekem elég "unalmas" hogy csak úgy halálratapossák... Lehetett volna valami (még)drámaibb befejezés-mármint erre a részre vonatkozóan.
    Ami a többi (számomra) ellenszenves szereplőt(egy pár kapitóliumi munkást,akik kínozták az embereket-Peetát és Johannát is) illeti:a könyv végén és az epilógusból olyan kevés információt tudunk meg róluk vagy akár a többiekről is ,hogy ötletem sincs, mi legyen a konkrét válaszom erre a kérdésre... :(

    VálaszTörlés
  2. ööö..tudom szemét vagyok, de én megöltem volna Enobariat. Végülis semmivel nem volt jobb mint a többi Hivatásos. És igen én is hatásosabb halált rendeztem volna Snownak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem szeretnék vitatkozni, de szerintem a hivatásosak is csak áldozatai ennek a brutális világnak, és egyikük sem érdemel halált, hiszen csak a túlélésért küzdenek, épp úgy, mint a többi kiválasztott, és arról nem ők tehetnek, hogy eleve ilyen neveltetést kaptak, mert maguktól ők sem ölnének, de nincs más választásuk.

      Törlés
    2. Alapvetően egyetértek veled, kedves Névtelen, de azért Enobariát fel tudtam volna rúgni. :)

      Törlés
    3. Igen, es az amivel Enobaria gyozott az eldo viadalan. Meg az aranyfogai!!! Ez nekem mar sok!

      Törlés
  3. Egyetértek az előttem szólókkal, abban, hogy egy kicsit drámaibb halál jobb lett volna Snow - nak. Nem tudom ki az akinek örülnék, ha meghalna, talán Enobaria

    VálaszTörlés
  4. Plutarch

    Ő is olyan gusztustalan ember, mint Coin, egy szálat sem különb. Neki is köze volt a gyerekek (értelmetlen) halálához. Ráadásul még a forradalom után miniszter is lett... Annyira sajnáltam, hogy ő megúszta.

    VálaszTörlés
  5. Tökéletesen egyet értek Ágival. Én is rá teszem a voksom..az egyik kérdésnél ki is fejtettem,hogy miért utálom ennyire azt az embert,úgyhogy nem ismételném önmagam. Enobaria nekem is nagyon ellenszenves volt, de annyira nem, hogy meghaljon. Más most hirtelen nem jut eszembe.

    VálaszTörlés
  6. Én személy szerint egyik szereplőnek sem kívánom a halálát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem. Épp eleget szívott ott mindenki.

      Törlés
    2. Jaja ezzel én is egyetértek.

      Törlés
  7. remélem a következő az lessz hogy kinek nem kellett volna meghallni mert erre nincs semmim.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazából az az előző kérdés volt. :)

      Törlés
    2. Nem kicsit (szusszanásnyira) lekattanunk a halál témáról, de aztán még visszatér. De talán már csak egy kérdés erejéig.

      Törlés
  8. Talán ... az előkészítő csapat? #nohate

    VálaszTörlés
  9. Nekem senki sem volt, akit így kifejezetten szerettem volna legyilkolni, olyan szereplők akadtak, akiknél gondoltam rá, hogy meghalnak esetleg, de nem bántam, hogy életben maradtak. Azonban ezt most nem fejteném ki, hátha lesz erre vonatkozó kérdés. :D Egyébként én úgy gondolom, hogy a negatív karakterek számára a halál nem igazán büntetés (kivéve Coin esetében, akit meghiúsít élete álma elérésében), a végén már simán ki lettem volna békülve azzal is, ha Snow nem hal meg, csak bezárják egy rácsos ablakkal rendelkező lyukba, ahonnan nézheti, hogyan mossa el az új társadalmi rend az élete munkájának a legutolsó maradványát is. Pozitív szereplőket meg nyilván nem akarnék megölni, annyira mazochista nem vagyok. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meg, ahogy emlékszem Snow amúgy sem húzta volna már sokáig.

      Törlés
  10. Ancsi, teljes mértékben egyetértek a véleményeddel.

    VálaszTörlés
  11. Mindenki, aki (szerintem) súlyos bűntetést érdemelt volna meghalt. És én is elutasítom a halálbűntetést, és tényleg sokszor a halál inkább a megváltás nekik, mint például szerintem Snow-nak.

    VálaszTörlés
  12. Nekem elsőként Johanna jut eszembe.

    VálaszTörlés