2013. február 16., szombat

Katniss és Peeta minden idők 10 kedvenc ifjúsági regénybeli szerelmespárja között

Az Entertainment Weekly gyűjtötte össze minden idők legmeghatározóbb, ifjúsági irodalomban szereplő szerelmespárját, akik között természetesen Katniss és Peeta is szerepel:


Első találkozás: Egy vekni kenyérrel, és egy kis figyelmességgel kezdődött minden. Bár Peeta, a pék fia, akkor hagyott először mély nyomokat Katnissben, amikor odadobott a lánynak egy vekni megégett kenyeret, hogy az enni adhasson éhes családjának, ők ketten nem kerülnek közelebbi kapcsolatba egészen addig, amíg el nem küldik őket az országosan sugárzott, életre-halálra zajló valóságshowra, a rituális áldozathozatalt szimbolizáló Éhezők Viadalára.
Meghatározó pillanat: Amikor Peeta megsérül, és napjai meg vannak számlálva, Katniss megcsókolja őt, tudván, hogy a kamerák rögzítik közeledésüket, és [azt reméli] a támogatók küldenek nekik ennivalót és gyógyszereket. Így viszonozza Peeta érdeklődését.
Kapcsolatuk buktatói: Az érzelmi nehézségekkel küzdő Katniss szinte folyamatosan keresgéli önmagát, és más számára is van hely szívében és gondolataiban - még egy bizonyos dögös, Gale nevű vadásztársnak is, aki összezavarja érzéseit. A sorozat egy későbbi szakaszában Peeta személyiségét eltérítik (miután vadászdarázs mérgének segítségével manipulálják érzéseit), és ez is bekavarja a szerelmet remélők bioritmusát.
Miért illenek össze: Mert Peeta alapvetően jószívű, jó beszédkészséggel rendelkező ember, akinek jó érzéke van ahhoz, hogy jól kezelje Katniss érzéseit, magabiztosságát és nem túl fejlett szociális érzékenységét. Őszintén szerelmes a lányba, amire Katnissnek szüksége van és amit nagyra is értékel, még akkor is, ha kell neki egy kis idő, mire erre maga is rájön.
Forrás: EW

8 megjegyzés:

  1. A miért illenek össze rész első mondatában kicsit zavaróan sok a jó. :D "nem túl fejlett szociális érzékenységét" - ezen én úgy röhögtem, bár így utólag megvizsgálva a dolgot, Katnissnek igenis nagyon nagy a szociális érzékenysége, ez látszik abban, ahogy a gyerekekkel meg az elesettekkel bánik. Csak amilyen kemény néha, ezt nem mindenki látja meg.

    Amúgy megnéztem a másik kilenc versenyzőt is a listáról, és érdekes, hogy a tízből maximum négy az, ami tényleg elsősorban romantikus regény (a The Fault In Our Stars, a Twilight, meg a két könyv, amit nem is nagyon ismerek :D). Nem tudom, ez összefügg-e bármivel is, csak érdekes...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Picit néha olyan, mintha folyvást hibákat keresnél. Nem biztos, hogy ez a célod, és lehet, azért vagyok érzékeny a dologra, mert továbbképzésen töltöm a hétvégémet ahelyett, hogy cikkeket fordítgatnék, és a fennmaradó időmet kell megosztanom az oldal és a melóm között. De erre leginkább azt tudnám mondani, hogy ha ennyi hibát találsz a cikkek fordításában, megfogalmazásában, akkor érdemes lenne egy olyan oldalt keresni, ahol ugyanennyi cikk és fordítás mellett nem fordulnak elő stilisztikai hibák. Mert itt lesznek a jövőben is. Ezt ígérhetem. Igyekszem minimálisra csökkenteni ezek arányát, de nem gép vagyok, és nem mindig úgy alakul, hogy minden a legtökéletesebb legyen.

      Törlés
    2. Bocs, nem bántásból mondtam. Nagyon klassz munkát végzel és tényleg nagyon értékelem, ha nem is úgy tűnt. Csak azért említem az ilyeneket, hátha ki szeretnéd javítani őket, mert tudom, hogy az ember maximális odafigyelés mellett is hagy bent mindenfélét a szövegekben, kétségkívül jóval nagyobb hibákat is. De mivel látom, hogy cseszegetésnek fogod fel, nem jószándékú segítségnek, aminek szántam, ezért leszokom róla, ígérem.

      Törlés
    3. Figyu, amikor ténylegesen elírtam valamit, azt meg is köszöntem, ha jól rémlik. De a stilisztikai cuccokat nem nem fogom javítani. Ugyanez a helyzet a súlyos félrefordítás, meg aközött, amikor árnyalok valamit. Ha félrefordításért szóltok, javítom. De amúgy sokszor azért is nehéz szóismétlés nélkül írni, mert "ezeknek" odakinn minden amazing. Vagy awesome. Azt' sokszor ők se figyelnek, hogy három mondaton belül hatszor mondták, de leírva feltűnőbb.

      Törlés
    4. Persze, fel is szoktak vele idegelni rendesen, amikor pl. újságcikkekben se figyelnek erre. XD Beszéd az más tészta, én is adtam már interjú rádiónak, TV-nek, és utólag kb. azt is alig tudtam, hogy nagy vonalakban mit mondtam, úgyhogy ott megértem őket. :D

      Törlés
  2. Valaki letudja írni nekem, hogy hol lehet megnézni a többi "szerelmespárt"?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tettem egy linket a bejegyzés végén lévő forrásnál az EW-re.

      Törlés