2013. február 26., kedd

Éhezők Viadala Kihívás, 9. nap: Kedvenc idézeted


Biztosan Ti is találkoztatok már a Facebookon a "Kihívás-sorozatok" egy-egy darabjaival, például a 30 napos dal-kihívással vagy 100 napos film-kihívással, stb. Ennek a mintájára készült a 30 (illetve 31) napos  Éhezők Viadala kihívás.

Egyébiránt az oldalsávba kikerült a rovat, aki utólag szeretne írni, egy kattintásra megkapja így az összes lefutott kérdést!


Megint egy jó kérdés, bár abból a szempontból meg olyan nehéz, hogy mégiscsak három vaskos kötetről van szó, ráadásul rengeteg tartalommal. És az is nagyon sokféle lehet, hogy mitől jó egy idézet. Biztos kell-e mély tartalmat közvetítenie, vagy elég, ha csak ütős vagy jópofa valamiért? Természetesen nem szeretnék választ adni ezen kérdésekre, főleg, mert talán nincs is rájuk "helyes" válasz, de kivételesen egy sablonos, mégis tartalmas idézettel jönnék. Abban is biztos vagyok, hogy nem csak én érzek komoly igazságtartalmát ennek a két mondatnak:

"De még így is jobban jársz, ha nem adod fel. Tízszer tovább tart összerakni magadat, mint amennyi idő alatt szétesel." [Suzanne Collins: A kiválasztott]

És bár tudom, hogy volt már korábban idézetes bejegyzésünk, azóta sokkal többen vagyunk, - és örömmel látom, mennyire tetszik Nektek a rovat, és milyen sokan vesztek részt benne aktívan, - úgyhogy nagyon várom kedvenc idézeteiteket a sorozatból!! :)

26 megjegyzés:

  1. Rombolni könnyebb, mint építeni!

    VálaszTörlés
  2. „Én mindig a munkámban vezetem le a feszültséget. így csak magamnak árthatok." - Cinna

    "Bárcsak meg tudnám állítani az időt, hogy örökké ebben a pillanatban élhessünk!" - Peeta

    "Katniss, amikor az arénában leszel...ne feledd, ki az ellenséged" - Haymitch

    VálaszTörlés
  3. "Én vadászom. Peeta süt. Haymitch vedel."

    VálaszTörlés
  4. Nekem is az amit írtál! (Ancsi)
    meg az amit Katniss mond Finn halálakor :( (azt lerajzoltam)

    VálaszTörlés
  5. Egyik éjszakán megint elfog az az érzés – az éhség, ami rám tört a tengerparton –,
    és megértem, hogy ennek mindenképpen így kellett történnie. Hogy a túléléshez nem a
    Gale-ben lobogó tűzre, a lelkében izzó haragra és gyűlöletre van szükségem. Abból
    ugyanis bennem is van elég. Nekem tavasszal a pitypangra van szükségem. Az
    élénksárga virágra, amelyik az újjászületést jelenti – a pusztítás helyett. Nekem az
    ígéret kell, hogy bármilyen szörnyű veszteségeket szenvedtünk is el, lehet folytatni az
    életet. És minden jóra fordulhat. Ezt pedig csak Peeta tudja megadni nekem.

    VálaszTörlés
  6. "Azért jöttél, hogy végezz velem, drágaságom?"


    "Szeretsz engem. Igaz vagy nem igaz?, azt felelem:
    -Igaz."

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az utóbbi az egyik legszebb idézet:)

      Törlés
  7. -Hol tanultál meg úszni?A 12.körzetben?
    -Volt egy nagy kádunk.:D

    És még az,amikor Finnick felmutatja a karkötőt amit Haymitch-től kapott. :))

    VálaszTörlés
  8. "- Ha te meghalsz, és én életben maradok, nem tudok tovább élni a Tizenkettedik Körzetben. Mert te vagy az életem értelme, Katniss, csak miattad élek – mondja. – Soha többé nem lennék boldog. – Ellenkezni próbálok, de Peeta az ajkamra teszi az ujját. – Te viszont más helyzetben vagy. És ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem szenvednéd meg, ha meghalnék. Viszont neked vannak még olyan emberek, akik miatt érdemes élned. (...)
    – Igazából senkinek sem hiányoznék. (...)
    Rádöbbenek, hogy csak egyetlen ember van, aki soha nem tudná kiheverni Peeta halálát. Én.
    – De igen – mondom. – Nekem."

    VálaszTörlés
  9. "Olyan ez, mint egy játék. Egyhangú. Húsz év után talán már egy kicsit unalmas is. De vannak ennél sokkal rosszabb játékok."

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Júj, ezt ki is mondja??

      Törlés
    2. Katniss gondolja a 3. legvégén. :)
      Borzasztóan nyomasztó befejezés, de szerintem annyira hatásos...

      Törlés
    3. Katniss ezen gondolatával fejeződik be az egész trilógia.

      Törlés
  10. Benne vannak a könyvben is, de én így jobban szeretem:

    ,,I has keeep wishin I could think a way to show them that they don't own me. If I'm gonna die... I wanna still be me"

    ,,I can't bet. But if I could I would bet on you"

    ,,- I'm sorry that this happened to you! I'm here to help you any way that I can.
    - Most people just congratulating me...
    - I don't see the point in that"

    Kicsit sablonosak, de nekem ezek a kedvenceim :) Még nagyon sok jó van, de nem férne ki az összes (és nem is akarom elvenni a lehetőséget másoktól) Igazából rossz idézetet lenne nehéz találni (szinte lehetetlen)

    VálaszTörlés
  11. A könyvből az első idézet, ami eszembe jut az a Haymitch féle "ne feledd, ki az ellenséged".
    Filmből ami nagyon tetszett az Snow elnök mondata: "Hope. It is the only thing stronger than fear."
    Ez a két idézet az, ami egyből beugrik, ha az Éhezők viadaláról van szó.

    VálaszTörlés
  12. Sok jót írtatok már:)Bár most olvastam volna, de végül mégis megtaláltam:
    ,,Haymitch rájött, hogyan lehet fegyverként használni az energiamezőt.-Nemcsak a többi kiválasztott, hanem a Kapitólium ellen is - mondom. -Erre senki sem számított. Elméletileg ez már nem is tartozott az arénához. Nem gondolták, hogy bárkinek eszébe jut majd fegyverként használni. Haymitch ezzel a kis akcióval csúnyán lejáratta a Kapitóliumot. Gondolom, sokat törték a fejüket, hogyan lehetne eltussolni a dolgot. Ezért nem láttuk soha ezt a jelenetet a tévében. Haymitch ugyanis legalább annyira kiszúrt a Kapitóliummal, mint
    amikor mi a mérges bogyókkal trükköztünk.(...) – Majdnem, de mégsem annyira."
    Ez a fejezet befejezés volt az egyetlen, amikor úgy éreztem minden kerek és teljes nyugalommal tettem le a könyvet :)

    VálaszTörlés
  13. úha Ancsi amit te mondtál meg még ezek.
    "IF WE BURN... YOU BURN WITH US..." úgy volt magyarul hogy
    "ha mi elégünk ti velünk pusztultok"
    de nm biztos :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. az eljér nem emlékzem de még a gale e katnissz az aratás reggelén
      "5 mérföldre azér eljutnánk. arra indulnánk.
      nekem ottvan prim neked meg a testvéreid.
      velünk jönnének.
      prim és az erdő?
      rossz ötlet :)

      Törlés
  14. Mind nagyon-nagyon jó, több kedvencem is van, de már mindegyiket írtátok (Ancsi, Nóci - Cinna, Ági, dartbiri - Peeta;)), de azért még egy eszembe jutott, ami megmaradt bennem: ,,Azt hittem, jól ismerem az éhség természetét, de ez a fajta éhség egészen más".
    Ezenkívül még tényleg, az utolsó mondatok is nagyon hatásosak, de annyira nyomasztó befejezés, hogy még sem tudom azt mondani rá, hogy a kedvencem...

    VálaszTörlés
  15. Amikor Kiválasztottban feljönnek a csatornából, és Peetának megint kezd elborulni az agya:
    "- Ne hagy, hogy elvegyen téged tőlem...[...]
    Erősen megszorítom a kezét, hogy fájjon neki.
    - Maradj velem.
    - Örökké - motyogja."
    A filmben, Snow elnök egyik mondata is elég ütős volt:
    "Hope. It is the only thing stronger than fear."
    Amikor a Kapitóliumban találkozik az Avox lánnyal:
    " Nem felejted el annak az embernek az arcát, aki az utolsó reményed volt."
    "Az erdőben vár az egyetlen ember, akinek a társaságában nem kell megjátszanom magam. Gale."
    Amúgy amiket írtatok azok is mind nagyon jók.:)

    VálaszTörlés
  16. "Hope. It's the only thing stronger than fear" ez a mondat Snow elnök mondata nagyon megtetszett :D

    VálaszTörlés
  17. Fanni felvetése jogos, mert mindhárom könyvben rengeteg idézet van, akár bölcsességre, akár humorra, akár érzelmekre vágyik az ember, ezért nem tudtam sokáig mit kezdeni ezzel a kérdéssel. De végül ezt emelném ki, mert számomra az egyik legfontosabb érzelmi pillanat:

    "– Nem hagyhatsz itt egyedül – mondom. Mert ha Peeta meghal, én sem fogok hazamenni soha igazán. Életem hátralévő részében azon fogok gondolkodni, hogyan juthattunk volna ki az arénából."

    VálaszTörlés
  18. Én nem fogadhatok. De ha tehetném, rád fogadnék. /Cinna a Futózűzben/

    VálaszTörlés