2012. szeptember 4., kedd

HuffingtonPost interjú Woody Harrelsonnal

Woody Harrelson 25 éve híres - ez furcsa, de valóban így van. Legújabb filmje, az Éhezők Viadala Suzanne Collins népszerű trilógiája első kötetének filmadaptációja, amelyben az egykori győztes Haymitch Abernathy-t alakítja. A disztópikus jövőben játszódó történetben, amelyben tinédzser korú fiatalokat arra kényszerítenek, hogy életre-halálra megküzdjenek egymással, Jennifer Lawrence, Liam Hemsworth, Josh Hutcherson, Elizabeth Banks és Lenny Kravitz is szerepel.


Mesélnél az Éhezők Viadala-beli karakteredről röviden?
Haymitch két karakter mentora, akik a Viadalra indulnak. Elég okos fickó, de nem kifejezetten antialkoholista. Bizonyos értelemben kicsit kiégett, de mindent összevetve, csodálatos ember. Mondjuk az elején van némi konfliktusa Katniss-szel, a főszereplővel. Ez így van. Innen indul a történet.

Úgy tűnik, mintha Haymitch lenne a legizgalmasabb karakter...
Véleményem szerint ő egy nagyon jó karakter. Szerintem nem játszottam korábban olyat, ami hasonlítana hozzá. Nagyon egyedi. És érdekes is, mert egy dolog, hogy mit mutat a felszín, mélyen belül azért ő is kicsit más. Van benne valami, amitől az emberek nem képesek [helyesen] megítélni őt. Nem vagyok biztos abban, hogy ez bármi újat is igényelt volna tőlem színészként. Ezt nehéz megmondani. Meg kell nézni, és akkor mindenki meg tudja ezt válaszolni maga. Igazából, ha mélyen belegondolunk nincs benne semmi új. Ugyanazt a régi sz*rságot csinálom, mint mindig.


Ez nem igaz! Bár Haymitch nem egy társaságkedvelő karakter, és szereti az alkoholt. Hogyan készültél fel az előadásra?
Beszélgettünk Garyvel [Gary Ross rendező], mert én mindig is sokkal jobban ki akartam hangsúlyozni Haymitch részegességét és züllöttségét, de Gary keményen fogta a gyeplőt, úgyhogy nem látszott túl sok ebből. Más szóval vannak alkalmak, amikor az embernek be kell adnia a derekát az üzlet kedvéért, úgyhogy igen, fel kellett készülni rendesen. Ami engem illet, én hajlamos vagyok fejjel előre rohanni, úgyhogy nagy segítség volt, hogy Gary visszafogott.

De azért próbáltál némi lazaságot vinni a szerep alakításába?
Természetesen igen. Megpróbáltuk, és majd látjuk, hogy sikerült.

Mit gondolsz Jennifer Lawrence-ről, erről a tehetséges főszereplő lányról?
Szerintem ő egy csodálatos lány. Hihetetlenül vicces. Lenyűgözött, milyen éles eszű. Nagyon vidám ember, Josh Hutchersonnal együtt. Tudom, hogy nagy sikerek várnak még rájuk a jövőben. Az az érzésem, hogy képesek lesznek kezelni azt is, ami ezzel jár, és nem fog megváltozni az egyéniségük, ami azért olykor előfordul.


Mit gondolsz, miért olyan népszerűek az Éhezők Viadala könyvek?
Szerintem az lehet az oka, hogy Katniss-szel, a főszereplővel mindenki tud azonosulni. Ez egy igazán jó történet a túlélésről és a családról, és ebben az értelemben mindenkit megszólít. Szinte mindenkit, akivel beszéltem, - már akik olvasták a könyveket - mélyen megérintettek. Valamiért nagy hatása van.

A két nagylányod olvasta a regényeket?
Igen. Olvasták a könyveket. És nagyon szerették is azokat.

Azáltal, hogy kiválasztottak a film szereplőjeként klasszabbá tett barátaik szemében?
Nem, még mindig ugyanaz a fickó vagyok a szemükben, aki azelőtt is voltam. A családban mindenki elhatározta, hogy elolvassa a könyveket, amikor elvállaltam a szerepet, és nagyon izgatottak amiatt, hogy szerepelek a filmben. Meg kell mondanom, nem szerepeltem még olyan filmben, amelyben ilyen sok gyerek lát. Nos, először is, soha nem csináltam korábban gyerekeknek szóló filmet, de ez hihetetlen volt, mert különböző helyeken jártam az országban, és a gyerekek mindenütt odajöttek hozzám, hogy "Te játszod Haymitch-et?" Pokoli izgalmas, hogy a gyerekek mennyire odavannak ezért a filmért. 

Pedig ez nem egy gyerek-film, ugye? Az idősebb korosztályhoz szól inkább...
Igen, gondoljunk arra, hogy [itt] gyerekek ölnek meg gyerekeket. Ez egy nagyon szélsőséges dolog. Szóval nem egy gyerek- inkább egy tini-film. Az Egyesült Államokban ugyan felnőtt felügyeletével megnézhetik a gyerekek, de azért van benne jó adag erőszak.

1 megjegyzés:

  1. Nekem is hiányzik a részegesebb Haymitch! :) Amúgy bírom ezt a hapsit nagyon jó kis filmjei vannak

    VálaszTörlés