2012. április 25., szerda

Interjú Greg Wells-szel a film társalbumának producerével

Greg Wells annak az igencsak várt Éhezők Viadala zenei albumának a producere, amelyre hosszú időn át soundtrackként, vagyint filmzenei albumként hivatkoztam, aztán mikor megnéztük a filmet, utána jöttünk rá, hogy ezek a számok nem is szerepelnek benne. Vagyis egyfajta társalbumot, - angolul companion album - készített Greg Wells, amelyen olyan számok vannak, amelye szövegeit, hangulatát a film ihlette. Nos, a Popmatters egy egészen hosszú cikket készíett vele, ebből fordítok most néhány részletet nektek:

Ha az ember egy nagysikerű könyvsorozat filmválozatához készít háttéralbumot, akkor logikus, hogy olyan producert válasszon, akinek komoly tapasztalata van a különböző zenei stílusokban. Amikor T-Bone Burnett közreműködőt keresett az Éhezők Viadala filmzenéjének elkészítéséhez, akkor Greg Wellshez fordult, akiről tudva lévő, hogy olyan neves zenészek zenei albumainak elkészítésében közreműködött már, mint Celine Dion, Katy Perry, Rufus Wainwright, Adele, Mika, és az All-American Rejects.

Ami az Éhezők Viadala: Dalok a 12. körzetből és azon is túl című albumát illeti:
- T-Bone-nak az volt az elképzelése, hogy olyan producerrel dolgozzon együtt, akinek köze van a Top 40 Rádióhoz, ami félig-meddig igaz csak rám. - mondja Wells. - De én voltam a lista élén, akikkel beszélni akart. 
Wells elsőként azt a feladatot kapta Burnettől, hogy készítse el a Civil Wars és Taylor Swift közös számának egy olyan verzióját, amely különbözik a későbbi albumon szereplő változattól és jobban megfelel a Top 40 rádió igényeinek. 

Greg Wells

Wells így mesél erről: - Burnett azt mondta, "Nem fogom rajtad tartani a szemem és nem fogok a fejed fölött állni, míg dolgozol. Szerintem egyszerűen csak fognod kellene ezeket a vokálokat, és a fő akusztikus gitársávot és azt tenned vele, amit csak jónak látsz. Ha úgy érzed, kész vagy, vagy legalábbis majdnem kész, akkor idejövök a stúdiódba, és meghallgatom, mire jutottál." 

- Úgyhogy pontosan ezt tettem, mentem az orrom után. És szerintem az egyik legjobb lett az összes munkám közül. Igyekszem nem túlagyalni a dolgokat, inkább hagyom, hogy a jóérzés vezéreljen. Az eredeti verzóban volt pár ritmuselem, ami tetszett, ahogy settenkedik a vége felé, egyfajta gördülő, pörgő dobszerűség, és arra gondoltam, akár kezdhetnénk is vele valamit. Fontos volt, megmaradjon az eredeti verzió hangulata. Nem akartam, hogy úgy hangozzon, mintha összekevernénk az almát a naranccsal. Egyszerűen csak egy kicsit nagyobb lendületet akartam vinni bele. Aztán bejöttek, tetszett nekik, és mindenki, még Taylor is bíztatott, hogy vigyek bele még több energiát. Én pedig nagyon büszke vagyok az eredményre.


Mégis Wells szerint a a zenei album igazi gyöngyszeme a Kid Cudi dal, a 'The Ruler And The Killer', amelyet Wells Cudi-val és Burnettel együtt írt. A számot világszerte az album csúcspontjának nevezik, és Wells tudja, hogy különleges volt az a pillanat, amikor a szám megszületett. 
Érdekes volt a dallal elért sikere, mivel Wells megelőzőleg nem ismerte az Éhezők Viadalát. 
- Általában több munkán dolgozom párhuzamosan, közben pedig három gyereket nevelek, egyszerűen annyira elfoglalt vagyok, hogy nincs időm az újdonságokra, hacsak a kezembe nem adják őket. - mondja Wells. - Így aztán valahogy nem voltam tudatában annak, hogy ez mekkora tömegjelenség és hogy ez egy könyvsorozat. De aztán lejátszottak nekem egy nagyon hosszú ízelítőt, amelyet szerintem nem adtak ki, egy külön erre a célra összeállított 10 perces előzetest, amely igazán átadta nekem a film hangulatát, amely azonnal magába szippantott. Csak egy nagyon rövid kis lenyomatát kaptam meg a filmnek, mégis azonnal mondtam, hogy "Oké, benne vagyok! Ez fantasztikus. Semmihez nem hasonlítható!"

A filmzenei album maga az elmúlt évek egyik legnagyszerűbb filmzenei anyagát tartalmazza. Hasonlóan T-Bone filmzenéjének a Coen testvérek filmjének, az "Ó, testvér merre visz az utad?" című filmhez és minden egyes Quentin Tarantino filmzenéhez, amely valaha is íródott, az album a saját lábán is megáll, a számok még akkor is élnek, amikor a képernyő elsötétül. Az album olyan tehetségek számaival büszkélkedhet, Taylor Swift és Kid Cudi, továbbá a The Decemberists, Arcade Fire és Neko Case. 

3 megjegyzés:

  1. Nekem pont ez a Kid Cudi szám az, ami a legkevésbé tetszik az albumról. :D
    Persze kinek a pap, kinek a paplan...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az eredeti forrásban volt egy hosszabb sztorizgatás a Kid Cudi számmal kapcsolatban, de sajnos nem volt több időm belemenni annak a résznek a fordításába, lehet, hogy azután mi is izgibbnek éreznénk :))

      Amúgy én nem éreztem olyan veszett erősnek ezt az albumot, tovább nekem - ahhoz, hogy a filmhez kötődjenek - kellett volna, hogy ténylegesen benne legyenek a filmben. Sőt, volt olyan zene is, amelyet egyszer sem bírtam végighallgatni. Mondjuk Taylor Swift száma sem ment le nálam sokszor elejétől a végéig, de azt legalább el tudom fogadni, hogy mások jónak tartják :))

      Nekem van egy 4-5 számos szűk kivonatom a lemezről, amit szívesen hallgatok: Abraham's Daughter, Kingdom Come, Come Daddy, meg még a Tomorrow Will Be Kinder, de kb ennyi is... Részemről kár érte :(

      Törlés
  2. Hello to all, how is the whole thing, I think every one
    is getting more from this website, and your views are good designed for new
    visitors.

    Also visit my web page; hunter

    VálaszTörlés