2012. március 11., vasárnap

Nina Jacobson, Gary Ross és Jennifer Lawrence a New York Times-ban

Megjelent egy hosszabb cikk a New York Times-ban, amihez viszont csak az előfizetők juthatnak hozzá, ám az egyik rajongói oldal kiemelt a cikkből egy-egy részletet Nina Jacobson (producer), Gary Ross és Jennifer Lawrence nyilatkozataiból. Nézzük:

Nina Jacobson:
- Sokféleképpen lehetne olyan filmet csinálni ebből, amely nem lenne könyvhű - mondta Nina Jacobson, a film egyik producere, aki úgy fogalmazott, maga is a könyv megszállottja, és aki közvetlenül Az Éhezők Viadalának elolvasása után benyújtotta igényét [a film produceri székére]. Nagyon szenvedélyesen magyarázott az írónőnek, megígérve, hogy tiszteletben tartja majd a rajongókat, de nem fog kampányolni a tizenéves közönség körében. Jacobson biztosította Suzanne Collinst, hogy nem fogja felhígítani a történetet, azáltal, hogy érettebbnek állítja be a szereplőket, vagy hogy kiemelje a benne szereplő erőszakot. 
- Felnőttként nagyon szerettem a könyvet - mondta Jacobson határozottan. - Szerintem ez nem egy fiataloknak szóló regény.
[Na végre, hogy valaki megfogalmazta, ezt harsogom a könyv elolvasása óta, és csodálkozom, amikor kiskamasz olvasókról hallok. A könyvben nagyon mély érzelmek, komoly döntések, élet-halál kérdések és kőkemény politika van, nem beszélve arról, hogy az hogy 22 gyerek ilyen értelmetlenül kell, hogy meghaljon, szerintem nem gyerekeknek való olvasmány...]
Egyébiránt pedig találtam egy remeknek tűnő hosszabb Nina Jacobson cikket is, tervben van annak fordítása is, nem tudom, mikor jutok el oda...

Gary Ross és Jennifer Lawrence részlete az ugrás után:

Gary Ross:
Gary Ross, a film rendezője számára nem idegen a könyvből filmadaptáció készítésével járó nyomás. Ő írta Laura Hillenbrand felnőtteknek szóló szépirodalmi regényének, a Vágtának, és Kate DiCamillo gyerekeknek szóló könyvének, a Cincin lovagnak a forgatókönyvét is. Könyvadaptációival ritka élményt biztosít Hollywoodnak. Amikor az 1990-es évek elején ő volt a los angelesi közösségi könyvtár elnöke, Ross nevéhez fűződött a könyvtár fiatal felnőtteknek szóló gyűjteményének jelentős bővülése is. 16 éves ikreinek szüleiként is belelát a műfajba. És maga is ír. Első gyerekkönyve, a "Bartholomew Biddle és a Nagyon Nagy Szél" című, maga által eposznak nevezett mű novemberben fog megjelenni. 

Ő úgy fogalmaz, hogy Az Éhezők Viadala megtestesíti, de túl is lép a fiatal felnőtteken szóló műfajon. 
- Mivel a tinédzserek a felnőttkor küszöbén állnak, sok olyan problémával szembesülnek, amelyeket felnőtteknek szóló könyvekben írnak, ám ezeket már a tinédzserek maguk is elkezdik felfedezni - mondta. - Ez a felfedezés kialakulása az, ami Az Éhezők Viadalát olyan sürgetővé teszi. Ártatlan, ösztönző és magával ragadó. - És, mondta, ez nem kevésbé jellemző egy tinédzserre, mint egy felnőttre.

- Engem lenyűgözött - mondta. - Nem sok hasonló könyvben érezni ezt a fajta intimitást, mint Az Éhezők Viadalban. Kifinomult és sürgető, Katniss Everdeen karaktere pedig összetett.

Jennifer Lawrence:
Jennifer Lawrence-t, a film főszereplőjét Katniss karaktere győzte meg arról, hogy végül elvállalja a szerepet. Minazonáltal egy hatalmas fiataloknak szóló sorozathoz való csatlakozás kockázatot is jelent. Ahogyan Kristen Stewart is az Alkonyat előtt, úgy Jennifer Lawrence is főleg független filmekben szerepelt korábban, mint például a Hallgatás törvénye, amely a kiugrást jelentette számára. (Az X-Men sorozat legutóbbi részlete  figyelemre méltó kivétel volt.) 

Jennifer nem volt biztos magában. 
- Nem az a szerep volt, amiről azt éreztem, 'Meg kell, hogy szerezzem', mert olyan ijesztő volt - vallotta be Lawrence telefonon, amikor Prágában készült egy szerepre. - De úgy gondoltam, hogy 'Ha ez lesz az, ami által a legismertebb leszek, akkor azt akarom, hogy olyan legyen, hogy büszke lehessek rá. Hogy ha valaki odajön hozzám, és azt kérdi, 'Te vagy Katniss?', akkor kihúzhassam magam. Nagyon szeretem ezt a karaktert és a könyvet is.


Amiatt is aggódott, hogy különben mi történhetne Katniss-szel.
- Reménykedtem abban, és imádkoztam azért, hogy ha nem én kapom a szerepet, akkor se csináljanak belőle egy olyan sztárt, aki bárkit képes megölni. - mondta. - Mert szerintem ez annál sokkal szomorúbb történet. Katnissnek nincs ideje gondolkodni. Úgy érzi, bármelyik pillanatban meghalhat. Nagyon sebezhető, és nem akar ő megölni senkit, mégis hőssé válik.

5 megjegyzés:

  1. Én is örülök neki, hogy végre valaki kitért arra, hogy ez nem egy tinédzser-sztori, ez inkább felnőtteknek való könyv, mint tiniknek. Nyilván van, amit én 18 évesen jobban átlátok, mint egy 14 éves és biztos van olyan, amit egy felnőtt jobban átlát, mint én. De én ha kölcsönadom a könyvet a suliban, mindig azzal kezdem, hogy "Ne reménykedj, hogy olyan, mint az Alkonyat, ez egyáltalán nem tini sztori." Ezért is örültem volna, ha külföldön 16-os karikás filmnek kezelik, mert hiába sorolják be Magyarországon ebbe, ha Amerikába meg 13-as korhatárban adják. Azért én bízok Gary Rossban és remélem a lehető legjobban megcsinálta:) (Így visszaolvasva, remélem érthető voltam:D)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon egyetértek Ancsi a zárójeles megjegyzéseddel. Én 21 vagyok, nem mondom, h mindent értek, de mikor előző héten a film miatt újra olvastam a könyvet, egy 14 éves lány leállított, h "de jó, imádja ezt a könyvet, Peeta olyan édes, és olyan durva, h öldöklik egymást..." kicsit bambán néztem, h, most tényleg ennyi jött le neki??
      Egyébként puszta kíváncsiságból, megkérdezhetem Ancsi, hogy hány éves vagy? :) Nem tudok rájönni az írásaidból. :D

      Törlés
    2. hopp ez, nem válaszként jött volna :D Bocsi.

      Törlés
    3. Ami azt illeti, túl vagyok a kamaszkoron, de jó néha visszamászni oda. De nem akarok számokat írni. Ahogyan ugyanis az Alkonyat 2. kötetében Jacob megfogalmazta: "Age is just a number, baby!" :))

      Törlés