2012. március 14., szerda

Most akkor három vagy négy film lesz?

Már régóta megy a találgatás, amit igazán nem is értek, hiszen, amikor én még nyáron először utánajártam a dolgoknak, már négy filmről olvastam (valahol). Innentől kezdve meg vagyok győződve róla, hogy négy film lesz, el-el is szólogatták magukat egyes szereplők itt-ott, ("- Még soha nem forgattam sorozatot, most viszont négy istenverte filmre szerződtem le. - mondja Woody nevetve.") amit aztán pl. Harrelson azóta következetesen tagad.

Most, ha már a premieren úgyis összegyűltek a szereplők, a riporterek mindent megpróbáltak, hogy valakiből kicsalogassák a hány-film-készül-akkor infót. Nézzük, mire jutottak :) Az IFC cikkét fordítom:

Noha Az Éhezők Viadala még meg sem jelent, a legtöbb rajongó számára az a legnagyobb kérdés, hogy a Lionsgate végül három vagy négy filmre szedi szét a sorozatot. Suzanne Collins története ugyan csak három kötetből áll, ám a Lionsgate fenntartotta magának a lehetőséget, hogy négy filmet készítsen a sorozatból, [vagyis kettévágja az utolsó részt] ahogyan azt más filmstúdiók is tették a Harry Potterrel és az Alkonyattal. 

Az Éhezők Viadala vörösszőnyeges premierjén az IFC megkérdezte Gary Rosst, aki a Futótűzt is rendezi majd, és valószínűleg az utolsó egy vagy két befejező részt is, hogy ő mit gondol a kérdésről. Nem meglepő, hogy egy nagyon korrekt választ [mégis semmitmondó] kaptunk:
- Ez egy komolyabb beszélgetés tárgya lenne, ahol nem csak én vagyok jelen - mondta Ross nevetve.

Ez aztán teret biztosít a további találgatásoknak is. Willow Shields, aki a filmben Prim szerepét alakítja, elmondta, hogy ő örülne, ha több film lenne, mert akkor nem kellene indokolatlanul sok részletet kivágni belőlük. 
- Szerintem négy [film lesz], mert aztán az utolsót kettévághatnák, hiszen olyan sok minden történik az utolsó kötetben, úgyhogy szerintem nagyon klassz lenne, ha ezt megcsinálhatnánk - mondta.

Azt azonban ő sem tudta megmondani, hol vágnák ketté az utolsó részt. Amikor megkérdeztük, mit gondol, hol érne véget a harmadik film, Shileds így válaszolt:
- Nem tudom. Én... nem... Megpróbálom végiggondolni. Fogalmam sincs. Ez egy nagyon nehéz kérdés. 

Valóban ez a gond, ha megpróbáljuk elképzelni, hogy [milyen lenne, ha] négy filmet készítenének. Nelson Ascencio, aki Katniss előkészítő csapatának egyik tagját játssza Az Éhezők Viadalában, azt mondja, reméli, hogy a harmadik könyvet vágják ketté. 
- Én azt mondanám, hogy valószínűleg a harmadik könyvet fogják kettészedni, mert az annyira összetett, és végre ott vagyunk a Kapitóliumban, és annyi mindennel kell foglalkozni - mondta. - Szóval, aki olvasta a könyvet az tudja, milyen összetett, és hogy milyen sok látványos hatásra lesz ott szükség, ami szemet gyönyörködtető. Fogalmam sincs, hogy fogják mindezt megcsinálni, de tudjátok, Gary Ross csodálatos rendező.

És Shields-hez hasonlóan ő is örömmel fogadná, ha még több, mint két filmben forgathatna a sorozat alatt.
- Ez egy nagyszerű történet, és nagyon hosszú is, ha azt nézzük, milyen bonyolult, és nem tudom, hogy lehetne mindent belesűríteni három filmbe. Úgyhogy remélem, hogy több rész lesz!

Hát, bevallom, reméltem, hogy tartalmasabb lesz a cikk, az IFC-nek meg külön gratula, hogy ezt a sokakat érdeklő kérdést sikerült a legfiatalabb illetve a "legkevésbé fontos" szereplővel megtárgyalnia.
Véleményem szerint, ha beindul a szekér, márpedig minden jel erre utal, akkor a pénzkeresés lesz a fő motiváló cél a Lionsgate-nél, és akkor nincs, ami megmentsen minket a negyedik filmtől. Persze, tudom, hogy akkor is érdekelni fog a dolog, de nekem túl nyomasztó az utolsó kötet ahhoz, hogy azt kétszer két órában nézzem meg. Mondjuk az Alkonyatnál már meggyőztek arról, hogy nem volt igazam, hasonló esetben.

1 megjegyzés:

  1. A Harry Potternél még megértettem, hogy kettévágják, mert az elég hosszú volt, már az előző részekből is emiatt kihagytak egy csomó mindent. Itt azonban nekem nem tűnik olyan hosszúnak egyik könyv se, hogy ketté kellene vágni. Meg azért ez mégis csak trilógia, úgy lenne szép, ha három film lenne.

    VálaszTörlés