2012. február 4., szombat

Snow elnök szerepében: Donald Sutherland

Kifejezetten kedvelem ezt a "mellékszereplő"s rovatot, amelyet pedig nem is szánt-szándékkal alakítok így, de örülök, hogy van lehetőségünk megismerni a kisebb szerepeket alakító színészeket is.
Ezúttal - mint azt a címből sejthetitek, a Snow elnököt alakító Donald Sutherland-ről került egy cikkecske az Entertainment Weekly mozis rovatában:

Donald Sutherland nem egy szerény fickó: ő maga írt Gary Rossnak azzal kapcsolatban, miért is lenne jó, ha beválogatnák az Éhezők Viadala stábjába. A félelmetes színész egy szenvedélyes hangú e-mailben fogalmazta meg, hogy szívesen eljátszaná az alattomos Coriolanus Snow, a Suzanne Collins regényei szerint régóta uralkodó alattomos diktátor szerepét, aki gyerekeket kényszerít arra, hogy élet-halál harcot vívjanak egymással, hogy így tartsa uralma alatt az embertömegeket. 
- Egy hosszú és átgondolt elemzést írt arról, hogy [Snow elnök] hogyan és miért így tartja kezében a hatalmat - emlékszik vissza Ross. - Írt arról, hogy ez hogyan tartja irányítás alatt az embereket, hogy mi célja volt a Viadalnak, hogy ezek a Viadalok milyen káros hatásúak voltak, és hogy hogyan használták ez fel eszközként a hatalom birtoklása során. 


- Annyira sokatmondó és brilliáns [levezetés] volt, - folytatja Ross - hogy arra ösztönzött, hogy írjak még két jelenetet számára, amelyek szerintem döntő szerepet játszanak a filmben, és amelyek igazán tetszenek Suzanne Collins-nak. Ross már Asheville-ben forgatott, amikor megkapta a színész levelét. Az egyik forgatási szünetben egy tóparton sétálva töprengett Sutherland elképzelésein. 
- Úgyhogy leültem erre a székre, gyönyörködtem a tóban, és ekkor ugrott be ez a két jelenet. - mondja. - És akkor rájöttem, hogy ezek a jelenetek nem csupán kulcsfontosságúak, hanem tulajdonképpen kitöltötték a hiányzó részleteket. Ajándékot kaptam ettől a színésztől. 

VIGYÁZAT SPOILER!
A filmsorozat első részében a Jennifer Lawrence által alakított Katniss Everdeen-nek és Sutherland Snow elnökének mindössze egyetlen közös jelenete van. Ross azonban azt mondja, hogy valami nagyon bizarra készüljünk. - Amikor Snow győztessé koronázza a lányt, és szemtől szembe állnak egymással, nos az szikrázni fog a feszültségtől.

1 megjegyzés:

  1. A könyvben kinézetre másképp képzeltem el, de szerintem ennek ellenére a kisugárzása olyan Snow elnökös, szóval szerintem jó lesz a szerepre:D Amúgy érdekes és merész h írt egy levelet miért lenne jó a szerepre, de ugyebár a bátraké a szerencse és meg is kapta a szerepet. Kíváncsi vagyok a plusz jelenetekre is.

    VálaszTörlés