2011. december 2., péntek

Készülő Éhezők Viadala kiadványok

Megmondva az őszintét, nem teljesen örülök annak, hogy már a film megjelenése előtt megpróbálnak még több bőrt lehúzni Az Éhezők Viadala rajongóiról (is). Nem szeretném azt mondani, hogy ne dőljünk be neki, hiszen egyrészt valóban lehet köztük olyan, ami megragadja az ember fantáziáját, másrészt én is botlottam már, amikor megvettem ezt-azt Alkonyat-fronton...

No, de nézzük, milyen kiadványok megjelenésére számíthatunk.

1. Official Illustrated Movie Companion


A könyv egy Illusztrált Nagykalauz a film készítésével kapcsolatosan. 
Exkluzív képek és interjúk segítségével bekukkanthatunk az első Éhezők Viadala film készítésének kulisszatitkaiba. A folyamatot a forgatókönyvírás kezdetétől a szereplőválogatás vitás kérdésein keresztül a forgatás nehézségein és a jelemezeken át a szereplők teljesítményéig követhetjük végig. 

2. Ultimate Tribute Guide


Ezen útmutató Panem 74. évi Éhezők Viadalának 24 résztvevőjét mutatja be teljes részletességgel. A kiválasztottakat az Aratás napjától kezdve mutatja be, kiemelve útjuk legfontosabb állomásait: a felvonulást a megnyitóünnepségen, a Kiképzőközpont egyes állomásait, az interjúkat, stb. Megtudhatunk mindent erősségeikről és gyengeségeikről, arról, hogy milyen fegyvereket választottak, és milyen élmények érték őket a Kapitóliumban a Viadal előtt.


3. The World of Hunger Games

A színes fotókkal gazdagon illusztrált útmutató Panem egyes körzeteibe kalauzolja olvasóit, bemutatja Katniss Everdeen életét és otthonát is.

4. Az Éhezők Viadala mozis borítóval


Azt hiszem, ez utóbbit nem kell magyarázni, a könyv nem változik, csak új borítót kap, ahogyan azt már megszoktattuk az Alkonyat könyvek kapcsán is.
A fenti kiadványok az Államokban egyébiránt egyszerre, 2012. február 7-én jelennek meg, kivétel ez alól a moziplakátos 1. kötet, amelyet már 2011. december 25. után beszerezhetnek kinti rajongótársaink. Mi pedig kezdhetünk spórolni, ha ezek közül szeretnénk valamit, mert biztos nem lesznek olcsók.
Természetesen, ha találok további részleteket a Kalauzokkal kapcsolatban, jelzem majd. Egyelőre semmi infó.

Forrás plusz az Amazonos oldalak

Update. Magam sem hiszem, de találtam még egyet.

5. Unofficial Hunger Games Cookbook


Ha Az Éhezők Viadaláról van szó, az életben maradás azt is jelenti, hogy bármi módon is, de élelemhez kell jutni. Katniss és Gale vadásznak, Peeta családja azokon a kenyereken él, amelyeket maguk sütnek a pékségben, a körzetek lakói egy-egy marék gabonát kapnak napi 12 órás munkájuk fejében, a Kapitólium lakosai viszont bármikor megehetnek bármit, amit kívánnak.

A könyv segít abban, hogy Az Éhezők Viadalában olvasható ételeket magad is elkészíthesd otthon, így például Katniss kedvencét, a bárányragut aszalt szilvával és a francia kenyeret a Mellark Pékségből.
A könyv Amerikában december 1-je óta kapható.
Forrás

8 megjegyzés:

  1. Az első kiadvány érdekel, azt biztosan be fogom szerezni:)
    A többi kevésbé izgat, hisz a könyvekben minden benne van:).
    (az utolsót pedig bár az nincs benne a könyvekben, kifejezetten "még egy bőr lehúzásaként" értékelem:)

    VálaszTörlés
  2. Engem ezek a filmes kalauzok soha nem érdekeltek túlzottan, eltüntetik a film varázsát..
    A 2 és a 3. könyv kapcsán, csak az érdekelne, h azokat is Suzanne C. fogja írni/szerkeszteni?
    A 4. és az 5. könyv szerintem is csak bőr lehúzás.

    VálaszTörlés
  3. Amint megtudok további részleteket, mindenképp megírom azokat, egyelőre az Amazonos oldalon nem találom a szerzőket, csak a kiadót, ami ugyanaz, mint a HG eredeti kiadója.

    Amúgy ami azt illeti, én a Tribute Guide-dal vagyok úgy, hogy egyrészről érdekelne, másrészről meg, ha belegondolok, olyan, mintha én is olyan lennék, mint a Kapitóliumiak. De mindegy, ártól (is) függ nálam, mit veszek meg, és mit nem...

    Egyébiránt Alkonyatból én a Catherine Hardwicke - A rendező noteszét vettem meg, ami nagyon kiábrándító volt, meg az Eclipse-nek a Nagykalauzát (ami itt az 1. kiadvány). Az nem hülyeség, sok minden benne van, gyönyörűen van illusztrálva, de nekem 3000-et nem ér valami, amit egyszer végiglapozok, és kész... Na, de majd meglátjuk, idővel :)

    VálaszTörlés
  4. Ha külföldről akartok könyvet rendelni, akkor érdemes körülnézni a bookdepository.co.uk oldalon is, elég jó árakon vannak a könyvek és ingyen szállítanak Magyarországra (kb 10 munkanap alatt vannak itt a könyvek). Én már rendeltem innen könyveket és tökéletesen meg voltam velük elégedve (nem reklámozni akarom, semmi érdekeltségem nincs feléjük, csak ötletet adnék:).

    A szakácskönyvet meg is találtam fenn náluk (bár az pont nem érdekel:)), a többit még nem, de szerintem ami késik, nem múlik:).

    VálaszTörlés
  5. Nem is tűnt reklámszagúnak :)
    Én sem akartam reklámozni az Amazont, csak a hivatkozott oldalon az volt linkelve, és onnan voltak a leírások :)

    VálaszTörlés
  6. Nem rossz blogod, örülök, hogy valaki ezzel is foglalkozik. Amúgy kiolvastam mindet, meg láttatm a filmet és őszintén: nem ugyanaz. Na mindegy. szerintem elég jo:)

    BOLDOG VIADALT MINDENKINEK! ÉSSOSA SE HAGYJON EL BENNETEKET A REMÉNY!!!

    VálaszTörlés
  7. ezek közül semmi nem jelent meg magyarul?:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A könyvek kijöttek mozis borítóval, de másról nemigen tudok.
      Az egész franchise nem lett úgy felkapva itthon, mint az Alkonyat, Star Wars, Harry Potter, stb.

      Törlés